Annons

Jetshop lanserar ny elastisk affärsmodell

Jetshop lanserar ny elastisk affärsmodell

2015-10-07 09:00

E-handelsleverantören lanserar en ny affärsmodell som riktar sig till medelstora och större e-handlare baserat på omsättning. Något som innebär att man skalar teknik och leverans i takt med att kunden växer.

Jetshops rullar nu ut en nya modell framtagen för handlare som vill ha möjligheten att skala sin butik utan omfattande teknikinvesteringar. Något som innebär att teknik och drift skalas i takt med utvecklingen av e-handlarens försäljningsvolymer.

– Teknikinvestering får inte vara ett hinder för ökad omsättning om handlaren ska lyckas. Vår modell bygger därför inte på att handlaren skall tvingas till ständiga investeringar i funktionalitet och drift. Vi vill istället dela både risk och framgång med handlare som vi tror på. Vi levererar mer kapacitet allt eftersom affären växer, säger Christian Zanders, CEO på Jetshop.
– Vår kund får dessutom löpande tillgång till ny teknologi som skapar en större upplevelse för konsumenten. Vår kund har total kontroll och slipper ständiga tröskelinvesteringar i den tekniska plattformen.

Funktioner för omnikanal

Den nya affärsmodellen bygger på Jetshop Elastic Commerce, en teknisk plattform som även har funktionalitet för en sömlös omnikanalhandel och är byggd för att fungera i alla enheter. Jetshop har testat plattformen på några av sina större handlare under cirka sex månader, och nu är det alltså dags att köra igång den kommersiella lanseringen.

Annons
Annons

Utöver den tekniska plattformen läggs även fokus på löpande affärsutvecklande åtgärder, kontinuerlig proaktiv optimering av drift och användarupplevelse, samt heltäckande supportavtal.

– Det är ofta svårt att budgetera för satsningar online. Med våra enterpriselösningar behöver handlaren bara budgetera för hur mycket han vill sälja, då vet han också vad kostnaden blir. För att åstadkomma det skalar vi vår tekniska leverans helt i linje med hur omsättningen ser ut online, säger Kristofer Hillhammar, Chief Product Officer, på Jetshop.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Axfood går vidare med byggplaner för superlager

Axfood går vidare med byggplaner för superlager

Klart för byggstart.

Annons
Annons
Bambubolaget ska dubbla i år - spår 120 miljoner

Bambubolaget ska dubbla i år - spår 120 miljoner

Tripplade i fjol.

Loopia köper Binero för nära 400 miljoner kronor

Loopia köper Binero för nära 400 miljoner kronor

Konsolidering inom webbhosting.

Klarna-utmanaren i sitt

Klarna-utmanaren i sitt "största samarbete någonsin"

"En enorm aktör".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk-grundade Junkyard säljs till Norge

Svensk-grundade Junkyard säljs till Norge

"E-handelskompetensen blir en perfekt match".

Anrik lyxkedja på väg mot konkurs

Anrik lyxkedja på väg mot konkurs

Höga hyror och e-handel.

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Backar med tre miljoner.

Annons
Annons
BabyBjörn startar dotterbolag i Kina:

BabyBjörn startar dotterbolag i Kina: "Stor potential"

Expanderar i Asien.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta