Annons

Jetshop lanserar ny elastisk affärsmodell

Jetshop lanserar ny elastisk affärsmodell

2015-10-07 09:00

E-handelsleverantören lanserar en ny affärsmodell som riktar sig till medelstora och större e-handlare baserat på omsättning. Något som innebär att man skalar teknik och leverans i takt med att kunden växer.

Jetshops rullar nu ut en nya modell framtagen för handlare som vill ha möjligheten att skala sin butik utan omfattande teknikinvesteringar. Något som innebär att teknik och drift skalas i takt med utvecklingen av e-handlarens försäljningsvolymer.

– Teknikinvestering får inte vara ett hinder för ökad omsättning om handlaren ska lyckas. Vår modell bygger därför inte på att handlaren skall tvingas till ständiga investeringar i funktionalitet och drift. Vi vill istället dela både risk och framgång med handlare som vi tror på. Vi levererar mer kapacitet allt eftersom affären växer, säger Christian Zanders, CEO på Jetshop.
– Vår kund får dessutom löpande tillgång till ny teknologi som skapar en större upplevelse för konsumenten. Vår kund har total kontroll och slipper ständiga tröskelinvesteringar i den tekniska plattformen.

Funktioner för omnikanal

Den nya affärsmodellen bygger på Jetshop Elastic Commerce, en teknisk plattform som även har funktionalitet för en sömlös omnikanalhandel och är byggd för att fungera i alla enheter. Jetshop har testat plattformen på några av sina större handlare under cirka sex månader, och nu är det alltså dags att köra igång den kommersiella lanseringen.

Annons
Annons

Utöver den tekniska plattformen läggs även fokus på löpande affärsutvecklande åtgärder, kontinuerlig proaktiv optimering av drift och användarupplevelse, samt heltäckande supportavtal.

– Det är ofta svårt att budgetera för satsningar online. Med våra enterpriselösningar behöver handlaren bara budgetera för hur mycket han vill sälja, då vet han också vad kostnaden blir. För att åstadkomma det skalar vi vår tekniska leverans helt i linje med hur omsättningen ser ut online, säger Kristofer Hillhammar, Chief Product Officer, på Jetshop.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
KO stämmer influencern Kenza Zouiten

KO stämmer influencern Kenza Zouiten

"Håller inte med KO eftersom inläggen gjordes av helt fri vilja".

Annons
Annons
Snoop Dogg investerar i svenska betaljätten Klarna

Snoop Dogg investerar i svenska betaljätten Klarna

Byter namn till Smoooth Dogg.

Systembolaget hotar <nobr>e-handlare</nobr> med stämning

Systembolaget hotar e-handlare med stämning

"Skapar intryck av att försäljningen är laglig".

Nätbutik öppnar växlingskontor - räddar kundernas sparmärken

Nätbutik öppnar växlingskontor - räddar kundernas sparmärken

Tydligen en big deal.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Teknikmagasinet slog rekord på nätet - ökade med 27%

Teknikmagasinet slog rekord på nätet - ökade med 27%

"Går ur december med en mycket stark balansräkning".

E-handlare talar ut om det nya <nobr>E-handelsavtalet</nobr>

E-handlare talar ut om det nya E-handelsavtalet

Började gälla den 1 januari 2019.

Nu börjar utförsäljningen av Toys R Us i Sverige

Nu börjar utförsäljningen av Toys R Us i Sverige

"Det är först till kvarn som gäller".

Annons
Annons
<nobr>E-handlarna</nobr> som rankar bäst

Topplista: E-handlarna som rankar bäst

Hur har trafiken ändrats?

De flesta svenska <nobr>e-handlare</nobr> är inte rädda för Amazon

De flesta svenska e-handlare är inte rädda för Amazon

"Amazon innebär också en möjlighet".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist

Campadre söker:

Teamledare till största shoppingklubben på nätet i Norden, Campadre.

Jula Sverige AB söker:

e-handelsspecialist

BabyBjörn AB söker:

E-commerce Store Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta