Annons

Jollyroom: Jollyroom utlovar säkerhet till e-handlande småbarnsföräldrar

Jollyroom: "Tar beslut om återkallande under dagen"

2016-04-13 11:19

Efter att en av företagets napphållare rubricerats som "livsfarlig" ska Jollyroom nu ta beslut om ett återkallande från alla kunder som beställt produkten.

Enligt Mattias Jacobsson, inköpschef på Jollyroom, är säkerhet prio ett för företaget som säljer produkter för barn i olika åldrar. Det kan därför bli aktuellt att ta kontakt med alla som köpt napphållaren som kritiserats för att vara livsfarlig, och i samband med det göra ett återkallande.

- Vi för dialog med leverantören och kommer att ta ett beslut under dagen. Fördelen är att vi är ett e-handelsföretag och kan följa exakt när produkten köptes och av vem. Med tanken på att vi har alla kontaktuppgifter sparade till respektive kund så skulle en återkallningsprocess både vara effektiv och smärtfri, säger Mattias Jacobsson.

"Vill vara nummer ett på säkerhet" 

Jollyroom ska nu också gå igenom alla likvärdiga produkter från samma leverantör för att säkerställa att de håller hög kvalitet. Företaget har också på eget initiativ bokat ett möte med Konsumentverket, som har flaggat för extra kontroller inom barn- och babybranschen i vår.

- Vi vill säkerställa att vi är nummer ett i branschen när det kommer säkerhet, säger Mattias Jacobsson, och fortsätter:
- Vi omsatte runt 400 miljoner kronor förra året vilket innebar extremt stora volymer i form av orders och produkter till våra kunder. Med så pass stora volymer uppstår tyvärr fel och reklamationer även om vår målbild givetvis är att detta skall vara noll.

Mattias Jacobsen berättar att Jollyroom alltid kontaktar missnöjda kunder personligen för att få en tydlig bild av vad som gått snett. Skulle problemet vara ett produktionsfel har företaget interna riktlinjer för hur problemet ska hanteras.

Annons
Annons

Läs även: Farlig napphållare ledde till säljstopp hos Jollyroom

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
E-handelskonferensen NXT:

E-handelskonferensen NXT: "Kommer bli störst i Norden"

Går av stapeln i Oslo den 4 juni.

Annons
Annons
ASOS:

ASOS: "Frankrike och Tyskland är utmanande"

Ökade försäljningen med 13 procent.

Ny tjänst från Wish - siktar på leverans samma dag i Sverige

Ny tjänst från Wish - siktar på leverans samma dag i Sverige

Svenska butiker kan nu ansöka till "framtidens handel".

Dollarstore om e-handeln:

Dollarstore om e-handeln: "En minst sagt magisk start"

Berättar om sin första vecka som e-handlare.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

NA-KD öppnar ny butik:

NA-KD öppnar ny butik: "Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

"Det är något speciellt att ta på grejerna".

Nu är Dollarstores <nobr>e-handel</nobr> live

Nu är Dollarstores e-handel live

Öppen för beställningar.

Kompletts mobilsatsning skrotas efter knappt tre år

Kompletts mobilsatsning skrotas efter knappt tre år

Stänger ännu en avdelning.

Annons
Annons
Telefonshoppens rekordår: Sålde för över 300 miljoner

Telefonshoppens rekordår: Sålde för över 300 miljoner

65 miljoner mer än 2017.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta