Annons

Jollyroom: Jollyroom utlovar säkerhet till e-handlande småbarnsföräldrar

Jollyroom: "Tar beslut om återkallande under dagen"

2016-04-13 11:19

Efter att en av företagets napphållare rubricerats som "livsfarlig" ska Jollyroom nu ta beslut om ett återkallande från alla kunder som beställt produkten.

Enligt Mattias Jacobsson, inköpschef på Jollyroom, är säkerhet prio ett för företaget som säljer produkter för barn i olika åldrar. Det kan därför bli aktuellt att ta kontakt med alla som köpt napphållaren som kritiserats för att vara livsfarlig, och i samband med det göra ett återkallande.

- Vi för dialog med leverantören och kommer att ta ett beslut under dagen. Fördelen är att vi är ett e-handelsföretag och kan följa exakt när produkten köptes och av vem. Med tanken på att vi har alla kontaktuppgifter sparade till respektive kund så skulle en återkallningsprocess både vara effektiv och smärtfri, säger Mattias Jacobsson.

"Vill vara nummer ett på säkerhet" 

Jollyroom ska nu också gå igenom alla likvärdiga produkter från samma leverantör för att säkerställa att de håller hög kvalitet. Företaget har också på eget initiativ bokat ett möte med Konsumentverket, som har flaggat för extra kontroller inom barn- och babybranschen i vår.

- Vi vill säkerställa att vi är nummer ett i branschen när det kommer säkerhet, säger Mattias Jacobsson, och fortsätter:
- Vi omsatte runt 400 miljoner kronor förra året vilket innebar extremt stora volymer i form av orders och produkter till våra kunder. Med så pass stora volymer uppstår tyvärr fel och reklamationer även om vår målbild givetvis är att detta skall vara noll.

Mattias Jacobsen berättar att Jollyroom alltid kontaktar missnöjda kunder personligen för att få en tydlig bild av vad som gått snett. Skulle problemet vara ett produktionsfel har företaget interna riktlinjer för hur problemet ska hanteras.

Annons
Annons

Läs även: Farlig napphållare ledde till säljstopp hos Jollyroom

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Annons
Annons
Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

Arga kunder uppmanade till bojkott.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Ny konkurs i detaljhandeln.

15-årigt märke satsar på omni:

15-årigt märke satsar på omni: "Ser synergieffekter framför oss"

Siktar utanför Skandinavien.

Deras klockbutik ska sätta Norrland på <nobr>e-handelskartan</nobr>

Deras klockbutik ska sätta Norrland på e-handelskartan

"Är nog rätt patriotiska här uppe".

Annons
Annons
Vass <nobr>e-handel</nobr> skär upp portarna - skickar rakblad

Idag: Vass e-handel skär upp portarna - skickar rakblad

Prenumerationer blir hett igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta