Jollyroom: ”Tar beslut om återkallande under dagen”

Efter att en av företagets napphållare rubricerats som "livsfarlig" ska Jollyroom nu ta beslut om ett återkallande från alla kunder som beställt produkten.

Enligt Mattias Jacobsson, inköpschef på Jollyroom, är säkerhet prio ett för företaget som säljer produkter för barn i olika åldrar. Det kan därför bli aktuellt att ta kontakt med alla som köpt napphållaren som kritiserats för att vara livsfarlig, och i samband med det göra ett återkallande.

- Vi för dialog med leverantören och kommer att ta ett beslut under dagen. Fördelen är att vi är ett e-handelsföretag och kan följa exakt när produkten köptes och av vem. Med tanken på att vi har alla kontaktuppgifter sparade till respektive kund så skulle en återkallningsprocess både vara effektiv och smärtfri, säger Mattias Jacobsson.

Annons

"Vill vara nummer ett på säkerhet" 

Jollyroom ska nu också gå igenom alla likvärdiga produkter från samma leverantör för att säkerställa att de håller hög kvalitet. Företaget har också på eget initiativ bokat ett möte med Konsumentverket, som har flaggat för extra kontroller inom barn- och babybranschen i vår.

- Vi vill säkerställa att vi är nummer ett i branschen när det kommer säkerhet, säger Mattias Jacobsson, och fortsätter:

- Vi omsatte runt 400 miljoner kronor förra året vilket innebar extremt stora volymer i form av orders och produkter till våra kunder. Med så pass stora volymer uppstår tyvärr fel och reklamationer även om vår målbild givetvis är att detta skall vara noll.

Mattias Jacobsen berättar att Jollyroom alltid kontaktar missnöjda kunder personligen för att få en tydlig bild av vad som gått snett. Skulle problemet vara ett produktionsfel har företaget interna riktlinjer för hur problemet ska hanteras.

Läs även: Farlig napphållare ledde till säljstopp hos Jollyroom

Annons