Källs vill inspirera kunderna med sin nya e-handel

B2B-företaget, som hjälper andra företag att inreda sina arbetsplatser, har lanserat en ny nätbutik som ska inspirera besökarna med tidigare projekt.

1988 var året då Australien firade 200-årsjubileum och bakmaskinen blev årets julklapp. Men det var även året då småländska Källs Materialhantering såg dagens ljus, ett B2B-företag som säljer möbler och inredning för kontor, verkstad, industri, skola och offentlig förvaltning.

Källs har funnits på nätet sedan 2003 men nu är det dags för en uppgradering och i april lanserades en ny nätbutik där man förutom en mer modern look haft stort fokus på förenklade köpflöden.

Annons
Annons

– Att ytterligare digitalisera Källs Materialhantering ser vi som en förutsättning för att vidare stärka vår konkurrenskraft. Allt fler företag kräver en skräddarsydd upplevelse där förenklade köpflöden och effektiv kommunikation är hygienfaktorer, säger Johan Thulin, e-handelsansvarig på Källs.

Andras lösningar ska inspirera

Den nya sajten är responsiv, har automatiska orderflöden från beställning till leverans och tydligare kundkommunikation. Men Källs hoppas även kunna inspirera besökarna med tidigare projekt som genomförts av företagets kunder för att ge dem en inblick i hur andra har löst sina arbetsplatser.

Dels genom att visa upp riktiga exempel på kundanpassade helhetslösningar av Källs konsulter, men även genom besök ute hos företagets kunder.

– Vi vet att flera av våra kunder i vårt avlånga land har genomfört en rad spännande projekt och investeringar där vi varit inblandade. Detta vill vi lyfta fram till andra som står inför samma resa. Med nya Källs.se har vi den möjligheten, säger Sven-Olof Örn, VD på Källs.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!