Annons

Källs vill inspirera kunderna med sin nya e-handel Källs på besök hos Cibes Lift AB i Gävle

Källs vill inspirera kunderna med sin nya e-handel

2016-05-09 11:20

B2B-företaget, som hjälper andra företag att inreda sina arbetsplatser, har lanserat en ny nätbutik som ska inspirera besökarna med tidigare projekt.

1988 var året då Australien firade 200-årsjubileum och bakmaskinen blev årets julklapp. Men det var även året då småländska Källs Materialhantering såg dagens ljus, ett B2B-företag som säljer möbler och inredning för kontor, verkstad, industri, skola och offentlig förvaltning.

Källs har funnits på nätet sedan 2003 men nu är det dags för en uppgradering och i april lanserades en ny nätbutik där man förutom en mer modern look haft stort fokus på förenklade köpflöden.

– Att ytterligare digitalisera Källs Materialhantering ser vi som en förutsättning för att vidare stärka vår konkurrenskraft. Allt fler företag kräver en skräddarsydd upplevelse där förenklade köpflöden och effektiv kommunikation är hygienfaktorer, säger Johan Thulin, e-handelsansvarig på Källs.

Andras lösningar ska inspirera

Den nya sajten är responsiv, har automatiska orderflöden från beställning till leverans och tydligare kundkommunikation. Men Källs hoppas även kunna inspirera besökarna med tidigare projekt som genomförts av företagets kunder för att ge dem en inblick i hur andra har löst sina arbetsplatser.

Annons
Annons

Dels genom att visa upp riktiga exempel på kundanpassade helhetslösningar av Källs konsulter, men även genom besök ute hos företagets kunder.

– Vi vet att flera av våra kunder i vårt avlånga land har genomfört en rad spännande projekt och investeringar där vi varit inblandade. Detta vill vi lyfta fram till andra som står inför samma resa. Med nya Källs.se har vi den möjligheten, säger Sven-Olof Örn, VD på Källs.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

Annons
Annons
3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta