Annons

Känt träningspar ska lyfta näthandlarens dejtbox Amanda och Jesper

Känt träningspar ska lyfta näthandlarens dejtbox

2016-12-06 10:45

Prenumerationsexperterna Crate Inventors satsar på influencers.

Trenden med prenumerationsboxar inom e-handeln verkara vara här för att stanna. Nu satsar Crate Inventors vidare på sitt koncept. Företaget driver sedan tidigare flera boxkoncept som Dejtboxen, Yarnmail och Bakboxen.

Dejtboxen ska nu lyftas till nya nivåer genom ett nytt samarbete. Crate Inventors har nämligen raggat upp fitnessparet Jesper Lekland och Amanda Wallander. De har på sitt gemensamma Instagram-konto, @dreamteam.fitness, över 60 000 följare.

- Vi hittade själva Dejtboxen i höstas och tyckte att idén var briljant. När vi fick en förfrågan om att vara med och ta fram temat för januariboxen tvekade vi inte en sekund. Vi vill förmedla att träning och kärlek går hand i hand och hur man genom träningen kan ha roligt tillsammans, säger Amanda Wallander.

På ett halvår har över 6000 boxar skickats till par över hela Sverige, meddelar företaget. Januariboxen är den som komponerats av dreamteam.fitness-paret.

Brädspel bakom populäraste boxen

Jakob Twedmark, VD för bolaget Crate Inventors, vill inte avslöja innehållet i den kommande dejtboxen men tror att den kan bli mycket populär.

Annons
Annons
- Jag skulle vilja sträcka mig så långt som att säga att Dejtboxen är årets julklapp för alla par, säger Jakob Twedmark i ett pressmeddelande.

Tidigare Dejtboxar har haft flera olika teman, där den mest populära innehöll ett brädsspel.

- Vi har bland annat skapat teman kring fotografering och målning men vår mest populära box hittills var när vi tog fram ett helt eget brädspel anpassat för parrelationer, säger Jakob Twedmark.

Jesper och Amandas Instagramkonto ska vara internationellt känt och har bland annat uppmärksammats av brittiska Daily Mail.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta