Annons

Klarna får ny storkund till sin butikslösning

Klarna får ny storkund till sin butikslösning

2018-06-14 08:15

140 nya butiker.

Att fysiska butiker använder Klarnas tjänster är inte längre en nyhet, utan det svenska betalbolaget har lyckats fånga allt mer av den fysiska handeln.

LÄS ÄVEN: Klarna landar jättekund till sina In-Store-betalningar

Nu hakar dock ännu en stor aktör på den senaste betaltrenden, vilket alltså är "e-handelsbetalningar" i butik. Butikskedjan Intersport har nämligen infört Klarna In-Store, som den fysiska betalmetoden heter, i alla 140 butiker i Sverige.

Annons
Annons
- Vi jobbar hårt för att erbjuda en köpupplevelse i världsklass för våra kunder och som en del i det arbetet har vi nu en sömlös integration med våra partners Klarna och Lindbak för att alltid erbjuda kunden stor valfrihet i betalningsupplägg, i alla kanaler, säger Intersports CDO Johan Lidenmark i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Intersport är Sveriges Bästa E-handlare 2018

Lösningen har implementerats med hjälp av Lindbak Retail Systems som levererar affärskritiska IT-lösningar till detaljhandelskedjor. Och Intersport ska vara “den senaste i raden” av företagets kunder som väljer att införa Klarna i butik.

- Med vår In-store lösning suddar vi ut gränserna mellan e-handel och fysisk butik och kunderna kan själva bestämma hur de vill betala. Att Intersport väljer att lansera Klarna In-store ser vi som ett bevis på hur efterfrågad och smidig denna lösning är. Nu ser vi fram emot att erbjuda våra flexibla betallösningar till ännu fler av de nuvarande och framtida handlare anslutna till Lindbak, säger Björn Widerström, partneransvarig på Klarna.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Annons
Annons
Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Annons
Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

En av få som kan skryta om tillväxt i fysisk butik.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta