Klarna gör om ”hela rubbet” – premiär för nya loggan

"Välkommen till ett helt nytt Klarna!"

Så inleder Klarna sitt senaste nyhetsbrev, där de också utlovar en helt ny kundupplevelse som ska ha uppgraderats från “smooth”, med två o:n, till “smoooth”. Vad den uppges innebära för dig som e-handlare, kan du läsa om här.

- Ända sedan starten har vårt mål varit att göra det enklare för dina kunder att handla. Vi har lanserat innovativa tjänster som gör det möjligt för våra kunder att betala med ett klick, superenkla returer och branschens smartaste konsumentskydd – och nu är vi i färd med att ta nästa steg genom att lansera Smoooth, skriver företaget.

Annons
Annons

"Har lärt oss vad som är viktigt"

I det nya konceptet ingår av allt att döma en ny logga, som inte är helt olik den som läckte ut i media tidigare i år. Företagets nya utseende ska ta steget ut i allmänheten den 28 augusti.

- Tolv år i e-handelns centrum har lärt oss vad som är viktigt för moderna konsumenter, och vi vet att det som är viktigt för dem också är viktigt för dig. Det är därför vi tänker om och gör om mycket mer än bara reklam och profilfärger. Med start i augusti kommer vi att förändra hur vi ser ut, kommunicerar och fungerar. Hela rubbet.

"Kommer att göra skillnad"

Mer konkret ska Klarna nu profilera sig mot konsumenterna som en “snyggare, smartare och mer intuitiv” tjänst.

- Vi är övertygade om att det kommer att göra skillnad för dem, vilket också påverkar din lönsamhet. Helt enkelt eftersom det blir mer smoooth än någonsin att handla hos dig, skriver Klarna.

Ehandel.se har sökt Klarna för en intervju angående det nya varumärket. 

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!