Annons

Klarna gör om Ny logga och nytt koncept

Klarna gör om "hela rubbet" - premiär för nya loggan

2017-08-15 15:22

"Välkommen till ett helt nytt Klarna!"

Så inleder Klarna sitt senaste nyhetsbrev, där de också utlovar en helt ny kundupplevelse som ska ha uppgraderats från “smooth”, med två o:n, till “smoooth”. Vad den uppges innebära för dig som e-handlare, kan du läsa om här.

- Ända sedan starten har vårt mål varit att göra det enklare för dina kunder att handla. Vi har lanserat innovativa tjänster som gör det möjligt för våra kunder att betala med ett klick, superenkla returer och branschens smartaste konsumentskydd – och nu är vi i färd med att ta nästa steg genom att lansera Smoooth, skriver företaget.

"Har lärt oss vad som är viktigt"

I det nya konceptet ingår av allt att döma en ny logga, som inte är helt olik den som läckte ut i media tidigare i år. Företagets nya utseende ska ta steget ut i allmänheten den 28 augusti.

- Tolv år i e-handelns centrum har lärt oss vad som är viktigt för moderna konsumenter, och vi vet att det som är viktigt för dem också är viktigt för dig. Det är därför vi tänker om och gör om mycket mer än bara reklam och profilfärger. Med start i augusti kommer vi att förändra hur vi ser ut, kommunicerar och fungerar. Hela rubbet.

"Kommer att göra skillnad"

Mer konkret ska Klarna nu profilera sig mot konsumenterna som en “snyggare, smartare och mer intuitiv” tjänst.

Annons
Annons
- Vi är övertygade om att det kommer att göra skillnad för dem, vilket också påverkar din lönsamhet. Helt enkelt eftersom det blir mer smoooth än någonsin att handla hos dig, skriver Klarna.

Ehandel.se har sökt Klarna för en intervju angående det nya varumärket. 

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Annons
Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta