Annons

Uppdaterad: Kodmyran investerar i Droshi DANIEL NATANZON, DAVID ASHMAN OCH JONAS SALMINEN på Droshi

Uppdaterad: Kodmyran investerar i Droshi

2017-06-12 14:22

Planerar integration i plattformen.

Nyligen kunde vi berätta om droppshippingföretaget Droshi som vill bli en motsvarighet till Alibaba i Europa, med ett särskilt fokus på e-handel.

"Vill inte säga något om summan" 

Droshis VD Jonas Salminen uppgav att företaget hade flera potentiella investerare på gång och nu är en av dem offentliggjord. En av investerarna blir nämligen e-handelsleverantören Kodmyran, som dock inte vill uppge hur mycket de investerat i Droshi.

- Jag vill inte säga något om summan, det får vara en hemlighet, skriver Kodmyrans VD Katrin Lundgren till Ehandel.se.

"Något som kan hjälpa våra kunder"

Syftet med investeringen sägs dock vara att på sikt integrera Droshi i den egna plattformen.

Annons
Annons
- Vi planerar absolut att göra en integration mot dem framöver eftersom det här är något som kan hjälpa våra kunder och som ligger helt i linje med vad vi vill ska vara en del av vårt erbjudande, dvs att förenkla och automatisera så mycket som möjligt för att öka våra kunders lönsamhet, kommenterar Katrin Lundgren.

Och på Droshi är man glada över den nya partnern och berättar att den kommande integrationen är nära förestående.

- Vi är väldigt glada över att ha fått in dem som partner! De är väldigt duktiga på det de gör och har högt förtroende på marknaden. Jag har även haft ögonen på dessa som samarbetspartner långt innan vi påbörjade vår runda hos Fundedbyme. Så jag är väldigt glad att de hörde av sig till mig och jag ser fram emot ett samarbete med dem. Vi ska påbörja våra integrationer så snart som möjligt!, skriver Jonas Salminen, VD på Droshi.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras e-handeln

"Trygghet att handla direkt av tillverkaren".

Annons
Annons
Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Investerar för att möta en tuffare konkurrens.

<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta