Annons

Kom till Frank Dandy i januari - tar nu över som VD Daniel Hörnqvist

Kom till Frank Dandy i januari - tar nu över som VD

2018-10-16 13:37

E-handeln i fokus.

I början av året kunde vi berätta att underklädesföretaget Frank Dandy hade rekryterat Daniel Hörnqvist som ny Chief Digital Officer. Han kom närmast från e-handelsföretaget Addnature, och hade hos sin nya arbetsgivare ansvar för att utveckla Frank Dandys digitala verksamhet.

LÄS ÄVEN: Frank Dandy e-handelssatsar - rekryterar Addnatures VD

Och uppenbarligen har Daniel Hörnqvist gjort ett bra jobb. Nu meddelar nämligen Frank Dandy att den tidigare CDO:n tar över som vd för hela bolaget. Även denna gång sägs syftet vara att öka takten i Frank Dandys digitala försäljning.

Annons
Annons
- Det känns väldigt roligt att få axla ansvaret över att fortsätta bygga varumärket Frank Dandy och den digitalisering av företaget som vi redan har påbörjat. Utifrån min erfarenhet är sortimentet optimalt för det medielandskap vi befinner oss i, med engagemangsdrivande produkter med högt visuellt genomslag, säger Daniel Hörnqvist i ett pressmeddelande.

"En otrolig potential i varumärket"

I våras lanserade Frank Dandy en uppdaterad version av sin e-handel, och för närvarande görs en större satsning på e-handel för B2B-kunder tillsammans med den svenska e-handelsplattformen Centra.

- Det digitala är bara en liten men viktig bit, det är produkterna som står i fokus. Vi har ett otroligt duktigt team som jobbar hårt med varje detalj i våra kollektioner och jag ser otrolig potential i varumärket. Målet framåt är självklart att fortsätta erbjuda unika och stilsäkra produkter till en ständigt växande målgrupp, fortsätter Daniel Hörnqvist.

Daniel Hörnqvist tar över jobbet som vd från Daniel Westerberg, som istället tar över ansvaret för försäljningen och grossistverksamheten.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta