Kom till Frank Dandy i januari – tar nu över som VD

E-handeln i fokus.

I början av året kunde vi berätta att underklädesföretaget Frank Dandy hade rekryterat Daniel Hörnqvist som ny Chief Digital Officer. Han kom närmast från e-handelsföretaget Addnature, och hade hos sin nya arbetsgivare ansvar för att utveckla Frank Dandys digitala verksamhet.

LÄS ÄVEN: Frank Dandy e-handelssatsar - rekryterar Addnatures VD

Annons

Och uppenbarligen har Daniel Hörnqvist gjort ett bra jobb. Nu meddelar nämligen Frank Dandy att den tidigare CDO:n tar över som vd för hela bolaget. Även denna gång sägs syftet vara att öka takten i Frank Dandys digitala försäljning.

- Det känns väldigt roligt att få axla ansvaret över att fortsätta bygga varumärket Frank Dandy och den digitalisering av företaget som vi redan har påbörjat. Utifrån min erfarenhet är sortimentet optimalt för det medielandskap vi befinner oss i, med engagemangsdrivande produkter med högt visuellt genomslag, säger Daniel Hörnqvist i ett pressmeddelande.

"En otrolig potential i varumärket"

I våras lanserade Frank Dandy en uppdaterad version av sin e-handel, och för närvarande görs en större satsning på e-handel för B2B-kunder tillsammans med den svenska e-handelsplattformen Centra.

- Det digitala är bara en liten men viktig bit, det är produkterna som står i fokus. Vi har ett otroligt duktigt team som jobbar hårt med varje detalj i våra kollektioner och jag ser otrolig potential i varumärket. Målet framåt är självklart att fortsätta erbjuda unika och stilsäkra produkter till en ständigt växande målgrupp, fortsätter Daniel Hörnqvist.

Daniel Hörnqvist tar över jobbet som vd från Daniel Westerberg, som istället tar över ansvaret för försäljningen och grossistverksamheten.

Annons