Annons

Kom till Frank Dandy i januari - tar nu över som VD Daniel Hörnqvist

Kom till Frank Dandy i januari - tar nu över som VD

2018-10-16 13:37

E-handeln i fokus.

I början av året kunde vi berätta att underklädesföretaget Frank Dandy hade rekryterat Daniel Hörnqvist som ny Chief Digital Officer. Han kom närmast från e-handelsföretaget Addnature, och hade hos sin nya arbetsgivare ansvar för att utveckla Frank Dandys digitala verksamhet.

LÄS ÄVEN: Frank Dandy e-handelssatsar - rekryterar Addnatures VD

Och uppenbarligen har Daniel Hörnqvist gjort ett bra jobb. Nu meddelar nämligen Frank Dandy att den tidigare CDO:n tar över som vd för hela bolaget. Även denna gång sägs syftet vara att öka takten i Frank Dandys digitala försäljning.

Annons
Annons
- Det känns väldigt roligt att få axla ansvaret över att fortsätta bygga varumärket Frank Dandy och den digitalisering av företaget som vi redan har påbörjat. Utifrån min erfarenhet är sortimentet optimalt för det medielandskap vi befinner oss i, med engagemangsdrivande produkter med högt visuellt genomslag, säger Daniel Hörnqvist i ett pressmeddelande.

"En otrolig potential i varumärket"

I våras lanserade Frank Dandy en uppdaterad version av sin e-handel, och för närvarande görs en större satsning på e-handel för B2B-kunder tillsammans med den svenska e-handelsplattformen Centra.

- Det digitala är bara en liten men viktig bit, det är produkterna som står i fokus. Vi har ett otroligt duktigt team som jobbar hårt med varje detalj i våra kollektioner och jag ser otrolig potential i varumärket. Målet framåt är självklart att fortsätta erbjuda unika och stilsäkra produkter till en ständigt växande målgrupp, fortsätter Daniel Hörnqvist.

Daniel Hörnqvist tar över jobbet som vd från Daniel Westerberg, som istället tar över ansvaret för försäljningen och grossistverksamheten.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Svensk Handel:

Svensk Handel: "Vi vill se mer EU-samarbete - inte mindre"

Uppmanar alla handlare att fundera på vilket Europa de vill se innan de går och röstar på söndag.

Annons
Annons
Klarna öppnar fysisk butik:

Klarna öppnar fysisk butik: "En fest för ögonen"

Tar sikte på den fysiska handeln.

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

Annons
Annons
20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta