Annons

Köpte 120 reklamplatser - hänger upp kundernas konst Stockholms tunnelbana - nu med konst från e-handelskunder

Köpte 120 reklamplatser - hänger upp kundernas konst

2019-05-14 13:20

1 200 bidrag.

Uppdraget var att skapa ett konstverk på temat "My happy place" och den som lyckades bäst hade chansen att vinna konstnärsmaterial för 25 000 kronor. Dessutom fanns det en annan vinst med i potten - nämligen chansen att få visa upp sin konst i Stockholms tunnelbana.

Ville pigga upp tråkig stund

Så såg upplägget ut när e-handlaren Pen Store tidigare i våras utlyste en tävling bland sina kunder. Företaget hade köpt upp 120 stortavlor i Stockholms tunnelbana och planen är nu att låta merparten av dem fyllas med kundernas konst.

- Vi är själva morgonpendlare i kollektivtrafiken och vet att det inte alltid är den bästa starten på dagen. Då är det lätt att man i tankarna svävar iväg till något annat. Vi tänkte att de flesta av våra kunder säkert har sitt eget "happy place", och vi ville se vad det kunde vara, säger pen Stores vd Jacob Bergström i ett pressmeddelande.

Tävlingen pågick till och med mitten av april och när den väl var över hade fler än 1 200 bidrag kommit in till Pen Stores jury.

Annons
Annons

"Helt otroligt vilken kreativitet"

Nu har tre vinnande bidrag utsetts. Det handlar om "ett lika glädjefyllt som psykedeliskt verk" av Karl Tehler, samt "ett färgstarkt virrvarr av vattenruschkanor" av Malin Bergström och ett "varmt familjeporträtt" av Mia Nilsson.

- Vi blev rent ut sagt överkörda av det stora antalet bidrag. Aldrig hade vi väntat oss den massiva responsen. Helt otroligt vilken kreativitet som finns bland våra kunder! Extra roligt för oss att få se vad allt material vi skickar ut till hela Sverige faktiskt används till, säger Jacob Bergström.

De tre vinnarkonstverken kommer att visas upp på 13 centrala stationer i Stockholms tunnelbana under perioden 13 maj till och med den 2 juni.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Svensk Handel:

Svensk Handel: "Vi vill se mer EU-samarbete - inte mindre"

Uppmanar alla handlare att fundera på vilket Europa de vill se innan de går och röstar på söndag.

Annons
Annons
Klarna öppnar fysisk butik:

Klarna öppnar fysisk butik: "En fest för ögonen"

Tar sikte på den fysiska handeln.

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

Annons
Annons
20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta