Annons

Kronans e-handelsproffs stiger upp i apoteksrangen Emelie Friis

Kronans e-handelsproffs stiger upp i apoteksrangen

2018-08-22 08:57

Men ska fortsätta att driva e-handeln framåt.

Emelie Friis har i rollen som marknadschef sedan 2017 jobbat med att driva och utveckla Kronans Apotek e-handel. Det arbetet har gett en påtaglig effekt och i våras kunde vi berätta att företaget ökade sin e-handel med hela 69 procent under 2017.

LÄS ÄVEN: Kronans e-handel växte med 69 procent - storsatsar på AI

"Brinner för digitalisering"

Nu tar Emelie Friis ett steg upp inom koncernen och går från att vara marknadschef till att istället bli marknadsdirektör. Även i den rollen kommer hon att ha ett stort fokus på e-handel och digital försäljning.

Annons
Annons
- Jag är glad att jag får möjligheten att fortsätta utveckla Kronans Apoteks varumärke och kommunikation, nu med ett helhetsperspektiv. Jag brinner för förändringsarbete och digitalisering och har en stor respekt för våra kunder. Jag ser fram emot att fortsätta stärka vårt kunderbjudande. Det handlar framförallt om att förenkla för kunden så mycket som möjligt, erbjuda rådgivning och inspiration i alla kanaler och inte minst att göra det möjligt för våra kunder att handla hur och när de vill, säger Emelie Friis i ett pressmeddelande.

"Stenhård konkurrens om kunderna"

Hennes nya roll innebär att hon även kommer att ta plats i Apoteket Kronans ledningsgrupp.

- Vi har genomfört många stora projekt de senaste åren och vi är ett företag i snabb utveckling och förändring. Det är stenhård konkurrens om kunderna och därför är det naturligt att Emelie nu förstärker ledningsgruppen. Nu kan vi lägga ännu mera fokus på utmaningen att möta våra kunders förväntningar på bättre och snabbare service och en bättre kundupplevelse, säger Anders Torell, vd på Kronans Apotek.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Anrikt lampföretag satsar på e-handel

Anrikt lampföretag satsar på e-handel

"Vi måste finnas där konsumenten finns".

Annons
Annons
Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Annons
Annons
Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta