Kunder blev kvar mot sin vilja – nu ber Nelly om ursäkt

"Felet har precis uppdagat sig".

E-modehandlaren Nelly.com har, som många andra, en kundklubb. Kunder som väljer att vara med i denna ska bland annat få rabatter, poäng för sina köp samt en översikt över sina beställningar. Men i samband med en registrering får man även välja om man vill prenumerera på Nellys nyhetsbrev och erbjudanden från företaget. 

De som väljer att prenumerera på nyhetsbrevet ska kunna ångra detta i efterhand. Men nu har flera av Nellys kunder inte kunnat göra det. 

Annons

Nelly.com har både skickat mejl och sms till sina medlemmar, även till dem som valt att avregistrera sig och fått en bekräftelse på att de inte ska vara med längre. Men det verkar även som att de som inte har valt att bli medlemmar - utan bara vid något tillfälle handlat hos företaget, även fått dessa sms- och mejlutskick. 

– Det stämmer att vi har haft problem. Vi har letat efter felet och det har precis uppdagat sig att vi har haft ett problem med vår avregistreringstjänst för sms-utskick de senaste månaderna, säger Anna Ullman Sersé, vd på Nelly.com, till Ehandel.se.

Enligt Anna har modeföretaget nu lyckats identifiera problemet och är i process med att kontakta alla sina kunder som olyckligtvis inte kunnat få stopp på utskicken. 

– Alla kunder som har vänt sig till vår kundtjänst kommer att få en ursäkt. Vi kommer nu retroaktivt att avregistrera alla som försökt att avregistrera sig, men inte lyckats de senaste månaderna, säger Anna Ullman Sersé och tillägger: 

– Vi har också en dialog med vår leverantör för tjänsten för att utreda om det är fler problem och för att säkra att liknande problem inte skall hända igen.

Annons