Annons

KungSängen in i nytt skede - förre VD:n gör comeback Peter Gustafsson

KungSängen in i nytt skede - förre VD:n gör comeback

2019-02-21 07:21

"Service och digitalisering viktiga delar".

Precis som de flesta andra branscher befinner sig sängbranschen just nu i ett skifte mot ökad digitalisering. Och KungSängen, som kanske är mest känt för att driva försäljning via ett eget butiksnät, har sedan en tid tillbaka även en egen nätbutik.

"Många spännande utmaningar"

Nu står av allt att döma fler utvecklingssatsningar på agendan, och i samband med det väljer KungSängen att göra en rockad på vd-posten.

- De senaste åren har många förändringar och satsningar skett inom KungSängen i syfte att bygga ett robust företag som fortsätter att vara framgångsrikt i den framtida sängmarknaden säger KungSängens styrelseordförande Johan Röhss i ett pressmeddelande.

Ny, eller egentligen nygammal, vd blir Peter Gustafsson. Han är i dag delägare och medlem i KungSängens styrelse, och var under åren 2012 till 2016 även företagets vd.

Annons
Annons
- KungSängen är ett fantastiskt företag med duktiga och engagerade medarbetare, nöjda kunder, fina butiker och med ett bra sortiment. Branschen står inför många spännande utmaningar framöver där jag bland annat ser service och digitalisering som viktiga delar i KungSängens utveckling. Jag ser fram emot att få vara en del av den fortsatta resan tillsammans med alla duktiga och engagerade medarbetare samt säkra kontinuitet i verksamheten med fokus på lönsamhet, säger Peter Gustafsson.

"Starkt omnikanal-erbjudande"

Peter Gustafsson tillträdde rollen som vd för KungSängen den 19 februari. I samband med skiftet lämnade den tidigare vd:n Ulrika Eriksson bolaget. Hon beskrivs av Johan Röhss som en person som har åstadkommit viktiga och nyttiga förändringar för KungSängen som bolag under sin tid som ledare.

- Det har varit roliga och intensiva år, då vi moderniserat sortiment, butiksnät, varumärke och IT-miljö. KungSängen har ett starkt omnikanal-erbjudande, vilket ger goda förutsättningar för framtiden, säger Ulrika Eriksson.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Kunder blev kvar mot sin vilja - nu ber Nelly om ursäkt

Kunder blev kvar mot sin vilja - nu ber Nelly om ursäkt

"Felet har precis uppdagat sig".

Annons
Annons
Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Ordinarie eller rekommenderat pris?

Gina Tricot rustar för <nobr>e-handeln</nobr> - säger upp 30 personer

Gina Tricot rustar för e-handeln - säger upp 30 personer

Ska spara 200 miljoner kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

Delägare sedan 1995 lämnar företaget.

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

Ny undersökning.

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Svensk Handel varnar för konsekvenser av orättvis konkurrens.

Annons
Annons
Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Slutdomen: Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Domen får inte överklagas igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Sweef söker:

Online Merchandiser

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta