Annons

KungSängen in i nytt skede - förre VD:n gör comeback Peter Gustafsson

KungSängen in i nytt skede - förre VD:n gör comeback

2019-02-21 07:21

"Service och digitalisering viktiga delar".

Precis som de flesta andra branscher befinner sig sängbranschen just nu i ett skifte mot ökad digitalisering. Och KungSängen, som kanske är mest känt för att driva försäljning via ett eget butiksnät, har sedan en tid tillbaka även en egen nätbutik.

"Många spännande utmaningar"

Nu står av allt att döma fler utvecklingssatsningar på agendan, och i samband med det väljer KungSängen att göra en rockad på vd-posten.

- De senaste åren har många förändringar och satsningar skett inom KungSängen i syfte att bygga ett robust företag som fortsätter att vara framgångsrikt i den framtida sängmarknaden säger KungSängens styrelseordförande Johan Röhss i ett pressmeddelande.

Ny, eller egentligen nygammal, vd blir Peter Gustafsson. Han är i dag delägare och medlem i KungSängens styrelse, och var under åren 2012 till 2016 även företagets vd.

Annons
Annons
- KungSängen är ett fantastiskt företag med duktiga och engagerade medarbetare, nöjda kunder, fina butiker och med ett bra sortiment. Branschen står inför många spännande utmaningar framöver där jag bland annat ser service och digitalisering som viktiga delar i KungSängens utveckling. Jag ser fram emot att få vara en del av den fortsatta resan tillsammans med alla duktiga och engagerade medarbetare samt säkra kontinuitet i verksamheten med fokus på lönsamhet, säger Peter Gustafsson.

"Starkt omnikanal-erbjudande"

Peter Gustafsson tillträdde rollen som vd för KungSängen den 19 februari. I samband med skiftet lämnade den tidigare vd:n Ulrika Eriksson bolaget. Hon beskrivs av Johan Röhss som en person som har åstadkommit viktiga och nyttiga förändringar för KungSängen som bolag under sin tid som ledare.

- Det har varit roliga och intensiva år, då vi moderniserat sortiment, butiksnät, varumärke och IT-miljö. KungSängen har ett starkt omnikanal-erbjudande, vilket ger goda förutsättningar för framtiden, säger Ulrika Eriksson.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Backar med tre miljoner.

Annons
Annons
BabyBjörn startar dotterbolag i Kina:

BabyBjörn startar dotterbolag i Kina: "Stor potential"

Expanderar i Asien.

"Om Amazon kommer hit ska vi kräva kollektivavtal"

"De ser inte människor som levande varelser".

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Vill ha höjda löner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Skyller på förra årets fest.

Axfoods nya rekord - <nobr>E-handel</nobr> växte med 37 procent

Axfoods nya rekord - E-handel växte med 37 procent

Enligt färska siffror.

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent:

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent: "Ökar tempot"

Siktar på 100 miljoner.

Annons
Annons
Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

"Tillbaka i ny kostym".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta