Annons

LensWay följer trenden - tar hjälp av influencers LensWays solglasögon ska marknadsföras på Instagram

LensWay följer trenden - tar hjälp av influencers

2016-04-11 09:01

Optikföretaget LensWay ska nå framgångar på Instagram genom samarbeten med kvinnor som har många följare på sociala medier.

När säsongen för solglasögon nu närmar sig har LensWay bestämt sig för att satsa på en marknadsföringskampanj på Instagram. Genom att samarbeta med så kallade influencers, i det här fallet kvinnor som får mycket uppmärksamhet på sociala medier, ska LensWay nå ut med sitt varumärke och få upp försäljningssiffrorna. De personer som är aktuella för samarbete är Victoria Törnegren, Frida Fahrman, Joanna Johansson, Felicia Aveklew och Nicole Falciani.

- Genom att komplettera klassisk marknadsföring med rekommendationer från inflytelserika profiler hoppas vi på ökad varumärkeskännedom och försäljning bland en attraktiv målgrupp, säger Sofie Struwe, LensWays marknadschef.

Influencers tar allt mer plats

Sedan tidigare har LensWay lagt en hel del resurser på att få uppmärksamhet på Facebook, något som nu ska ha resulterat i 400 000 följare. Företaget har också satsat på YouTube-filmer med kända bloggare i huvudrollerna.

Annons
Annons

Att samarbeta med så kallade influencers eller ambassadörer är en marknadsföringsmetod som verkar förekomma allt oftare. Till exempel har Northern Spirit samarbeten med personer som är kända inom crossfit. Samma strategi har också använts av MadLady som letade upp ett antal lämpliga ambassadörer att arbeta med inför sin lansering i Europa.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Sellpy omsatte över 100 miljoner -

Sellpy omsatte över 100 miljoner - "Jobbar på alla fronter"

Rött resultat - "Satsar hellre på tillväxt".

Annons
Annons
Sålde piratkopior - på kosttillskott

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Amazon drabbade av piratföretag.

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

Människor och robotar i harmoni?

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Prisjakt satsar på Danmark:

Prisjakt satsar på Danmark: "Ser stor tillväxtpotential"

Finns nu i hela Norden.

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Växte med över 100 miljoner.

"Vår ambition är att ge kunderna ett större sortiment"

Zalando satsar på hållbart mode.

Annons
Annons
Buildor.se tappade 5 miljoner

Buildor.se tappade 5 miljoner

Byggmax koncernen sjönk 4 procent.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta