Annons

LensWay följer trenden - tar hjälp av influencers LensWays solglasögon ska marknadsföras på Instagram

LensWay följer trenden - tar hjälp av influencers

2016-04-11 09:01

Optikföretaget LensWay ska nå framgångar på Instagram genom samarbeten med kvinnor som har många följare på sociala medier.

När säsongen för solglasögon nu närmar sig har LensWay bestämt sig för att satsa på en marknadsföringskampanj på Instagram. Genom att samarbeta med så kallade influencers, i det här fallet kvinnor som får mycket uppmärksamhet på sociala medier, ska LensWay nå ut med sitt varumärke och få upp försäljningssiffrorna. De personer som är aktuella för samarbete är Victoria Törnegren, Frida Fahrman, Joanna Johansson, Felicia Aveklew och Nicole Falciani.

- Genom att komplettera klassisk marknadsföring med rekommendationer från inflytelserika profiler hoppas vi på ökad varumärkeskännedom och försäljning bland en attraktiv målgrupp, säger Sofie Struwe, LensWays marknadschef.

Influencers tar allt mer plats

Sedan tidigare har LensWay lagt en hel del resurser på att få uppmärksamhet på Facebook, något som nu ska ha resulterat i 400 000 följare. Företaget har också satsat på YouTube-filmer med kända bloggare i huvudrollerna.

Annons
Annons

Att samarbeta med så kallade influencers eller ambassadörer är en marknadsföringsmetod som verkar förekomma allt oftare. Till exempel har Northern Spirit samarbeten med personer som är kända inom crossfit. Samma strategi har också använts av MadLady som letade upp ett antal lämpliga ambassadörer att arbeta med inför sin lansering i Europa.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

748 000 anmälningar.

Annons
Annons
MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

Ska sälja gamla produkter.

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Ersättaren hittad.

Valutakrisen: "Nettoeffekten för handeln är tyvärr dålig"

Svensk Handels chefsekonom varnar för följderna av den svaga valutan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Han lämnar Nelly -  tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Han lämnar Nelly - tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Tar plats i koncernledningen.

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

E-handelsökade med 37 procent.

Annons
Annons
19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

Kunde inte framgångsrikt avsluta rekonstruktionen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta