Leverantörens svarta låda ska ta e-handlarna genom pärsen

Black Friday-kit har gått ut till ett hundratal kunder.

En del av Sveriges e-handlare har under de senaste dagarna tagit emot en specialdesignad “svart låda” innehållandes bland annat en fidgetspinner, tuggummi och energidryck - eller “kraftsaft”, som den kallas i det här fallet. Lådorna är tänkta att hjälpa e-handlarna genom Black Friday, och alla utmaningar som kan uppstå under en så pass hektisk köpdag.

LÄS ÄVEN: Årets stora pröving - stjäl Black Friday julhandeln?

Annons
Annons

"Skönt att inte alla banker är trista"

Tilltaget med lådorna har uppmärksammats av ett antal medlemmar i Facebookgruppen Svensk E-handel, där den bland annat får omdömet "klockrent" och "riktigt bra".

- Tyckte verkligen att det var en trevlig gåva och en rolig gest. Skönt att inte alla banker är så stela och trista, skriver till exempel en person.

Bakom de svarta överraskningslådorna står e-handelsleverantören Collector Bank, som ville ägna sig åt kundvård.

- Vi ville skicka något mer än en julpresent, och visa att vi verkligen bryr oss om våra kunder. Vi förstår vilka utmaningar man som e-handlare brottas med inför Black Friday. Därför satte vi oss och funderade över vad de kunde tänkas uppskatta och landade i denna idé: Ett survival kit för att överleva en av årets främsta och stressigaste försäljningsdagar, skriver Mikael Anstrin, Head of Retail på Collector Bank, i ett mejl till Ehandel.se.

Responsen "över förväntan"

Och med tanke på att Black Friday i år väntas nå nya rekordnivåer, verkar lådorna ha gått hem hos mottagarna. Totalt har banken skickat ut 150 svarta lådor till kundföretag, samt till företag som de ser som spännande prospekt.

Hur har responsen varit?

- Responsen var positiv och helt klart över förväntan, skriver Mikael Anstrin.

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!