Lindex till Nellys e-handel – ska nå yngre målgrupp

"Ett naturligt nästa steg".

Efter sommaren får modekedjan Lindex en ny vd. Då kommer nämligen Susanne Ehnbåge, i dag vd för hemelektronikkedjan NetOnNet att ta över posten. Där har hon gjort flera större satsningar för att lyfta fram bolagets e-handelsmodell, med så kallade lagershoppar runt om i Sverige.

LÄS ÄVEN: NetOnNet har hittat Susannes ersättare - och det är Susanne

Annons
Annons

Och även om det återstår någon månad till Susanne Ehnbåge gör entré hos Lindex, så flyttar företaget redan nu fram positionerna inom e-handelsområdet.

Ska sälja Lindex underkläder

Företaget berättar i dag om ett samarbete med e-handelsföretaget Nelly, som i första hand går ut på att Nelly ska sälja produkter ur Lindex sortiment av underkläder.

- På Lindex tror vi att sättet vi kombinerar vår e-handel och digitala närvaro med våra fysiska butiker, och hur kanalerna stärker varandra är en nyckel till vår konkurrenskraft. Lindex Shop Online startade för ett årtionde sedan och att samarbeta med en stor online-aktör som Nelly är ett naturligt nästa steg, säger Sophie Ready, Digital Partnerships Manager på Lindex, i ett pressmeddelande.

Från Lindex sida är planen att Nelly ska hjälpa till att marknadsföra Lindex underkläder till en yngre målgrupp. Planen är att samarbetet ska byggas ut med andra produktgrupper allt eftersom.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!