Loop54 tar in 5 miljoner kronor i externt kapital

Med nytt kapital från D-ax, Almi Invest samt ett antal affärsänglar ska produktsökmotorn Loop54 skruva upp tempot på den globala marknaden.

Den svenska produktsökmotorn Loop54, som på senare tid lockat allt fler stora e-handelskunder, plockar in externt kapital. Totalt rör det sig om 5 miljoner kronor som ska användas till produktutveckling av tjänsten samt ökad marknadsnärvaro för att nå ut till en bredare målgrupp.

Något man firat med att plocka in tre nya medarbetare och ytterligare tre ska anställas inom kort.

Annons
Annons

– Loop54 har hitintills växt organiskt. Det har varit vårt sätt att bevisa för marknaden – och för oss själva – att vi har en produkt som är värdefull och konkurrenskraftig innan vi började accelerera genom att ta in kapital från fler investerare. Idag vet vi att vi har skapat något fantastiskt för den globala marknaden som växer explosionsartat, säger Robin Mellstrand, vd och grundare, Loop54.

Luttrade investerare

Bland investerarna finns D-ax, som tidigare investerat i bland annat PinMeTo, AuctionetZtory och Virtusize, samt Almi Invest. Finansieringen stöttas även av affärsänglarna Karl Moberg & Mattias Pihlström, Erik Byrenius, Anders Frankel samt Magnus Ahlden.

– Vi anser att grundarna av Loop54 är bland de bästa entreprenörerna i Sverige just nu. På ett innovativt sätt, löser de ett stort problem i en växande marknad både i och utanför Sverige. Vi tror att de flesta e-handlare kan förbättra sin konvertering med hjälp av deras lösning, säger Christopher Persson, Investment Manager, D-ax.

 

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!