Annons

Mad Ladys pop-up blev en galen succé Foto: Madlady En vakt försöker hålla huvet kallt under Madladys pop up-succé under helgen som gick

Mad Ladys pop-up blev en galen succé

2017-06-06 09:00

Folk köade i timmar för att få betala - nu hoppas e-handlaren kunna upprepa konceptet i fler städer.

Vakter som hindrade köande fans att springa ner varandra, läppstift som regnar ut över besökarna med jämna mellanrum och en två timmar lång kö för att få betala, som folk faktiskt inte lämnade.

“Helt galet”

Justin Bieber på sommarturné? Nejdå, bara e-handlaren MadLady som prövade på att öppna pop up-butik på Emporia i Malmö.

- Det var helt galet! Vi hade planerat pop-upen med ganska kort varsel. Det var en ganska spontan grej som vi fixade ihop på bara några veckor. Men vi fick väldigt bra respons, konstaterar Madelene Fisch, som driver Madlady tillsammans med Ilia Komorin.  

Vakter fick stoppa inflödet i butiken

Redan när portarna till själva köpcentrumet öppnade klockan 10 i lördags morse, kom människor springandes bort mot Madladys butik och samlades vid ingången. När butiken sedan började släppa in folk, uppstod snart kaos, enligt Madelene Fisch. Det hela slutade med att två vakter fick rycka in och stoppa inströmningen. 

- Så pass många sprang in på samma gång att vakterna fick se till att folk inte blev nertrampade, mer eller mindre. Det var verkligen helt mad, berättar hon. 

“Ett kvitto på att vi skapat lojalitet”

Den populära pop-upen hade öppet både lördagen och söndagen. Men tanke på det stora intresset uppstod snabbt köer även till kassan. Som mest ska folk ha köat i två timmar för att få betala.

- Kön var jättelång, det var helt fantastiskt att se så mycket engagemang! Vi är otroligt stolta och glada att vi har så många trogna Madladies! Responsen på helgens pop-up är ett fantastiskt kvitto på att vi har skapat en lojalitet och ett brand som människor brinner för, säger Madelene Fisch

Inredning i regnbågens färger

Butiken hade dagen till ära inretts i glada färger. Både mattor och skynken till omklädningsrum var regnbågsfärgade och till det hade industrimöbler satts in. Och som renodlat e-handelsföretag var det en ny upplevelse för Madlady att faktiskt få träffa sina kunder.

Annons
Annons
- Det var jättekul att se dem i verkliga livet och att få se glädjen och entusiasmen och så vidare. Några tjejer spenderade flera timmar i butiken. Jag tror det var bra att folk kunde få känna på produkterna, för det får man ju inte annars på samma sätt.

Madlady välkomnade besökarna med färgglada regnbågsmattor

Under helgen bjöds även på flera överraskningar i den tillfälliga butiken. Bland annat började det med då och då att regna läppstift ut över publikhavet. Att räkna antalet besökare i butiken medan den var öppen gick inte, det var helt enkelt var för många.

Hoppas på favorit i repris

Efter succén i Malmö hoppas företaget nu på att kunna upprepa det vinnande konceptet i fler storstäder i framtiden.

- Det hade varit kul att testa pop-up i Göteborg och Stockholm också, så alla får chansen att komma. Nu var man tvungen att ta sig till Malmö för att uppleva det, så det hade varit roligt att göra om det häri framtiden, avslutar Madelene Fisher.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Hinner inte längre hantera logistiken själv.

Annons
Annons
Grundades 1965 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Just nu: Grundades 1965 - nu lanseras e-handeln

Ny e-handlare tar upp kampen om jättemarknaden.

Efter Komplett - här är Ole Vinjes nya jobb

Efter Komplett - här är Ole Vinjes nya jobb

Förre vd:n avgår efter 16 år.

Mystiskt avsked - Gina Tricots VD lämnar

Mystiskt avsked - Gina Tricots VD lämnar

"Passar bra att jag tar mig an ett nytt uppdrag nu".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Här är e-handlarna som influencers helst vill jobba med

Här är e-handlarna som influencers helst vill jobba med

"Krångligt att förstå vad företag förväntar sig".

H&M ökade med 11 procent: “Går i rätt riktning”

H&M ökade med 11 procent: “Går i rätt riktning”

Förändringsarbetet fortsätter.

Erikshjälpens VD lämnar - en ny har nu tillsats

Erikshjälpens VD lämnar - en ny har nu tillsats

"Viktigt att organisationen är förändringsbenägen".

Annons
Annons
Svensk kalenderjätte lanserar personaliserad e-handel

Svensk kalenderjätte lanserar personaliserad e-handel

Så typiskt Burde.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta