Mad Ladys pop-up blev en galen succé

Folk köade i timmar för att få betala - nu hoppas e-handlaren kunna upprepa konceptet i fler städer.

Vakter som hindrade köande fans att springa ner varandra, läppstift som regnar ut över besökarna med jämna mellanrum och en två timmar lång kö för att få betala, som folk faktiskt inte lämnade.

“Helt galet”

Justin Bieber på sommarturné? Nejdå, bara e-handlaren MadLady som prövade på att öppna pop up-butik på Emporia i Malmö.

Annons

- Det var helt galet! Vi hade planerat pop-upen med ganska kort varsel. Det var en ganska spontan grej som vi fixade ihop på bara några veckor. Men vi fick väldigt bra respons, konstaterar Madelene Fisch, som driver Madlady tillsammans med Ilia Komorin.  

Vakter fick stoppa inflödet i butiken

Redan när portarna till själva köpcentrumet öppnade klockan 10 i lördags morse, kom människor springandes bort mot Madladys butik och samlades vid ingången. När butiken sedan började släppa in folk, uppstod snart kaos, enligt Madelene Fisch. Det hela slutade med att två vakter fick rycka in och stoppa inströmningen. 

- Så pass många sprang in på samma gång att vakterna fick se till att folk inte blev nertrampade, mer eller mindre. Det var verkligen helt mad, berättar hon. 

“Ett kvitto på att vi skapat lojalitet”

Den populära pop-upen hade öppet både lördagen och söndagen. Men tanke på det stora intresset uppstod snabbt köer även till kassan. Som mest ska folk ha köat i två timmar för att få betala.

- Kön var jättelång, det var helt fantastiskt att se så mycket engagemang! Vi är otroligt stolta och glada att vi har så många trogna Madladies! Responsen på helgens pop-up är ett fantastiskt kvitto på att vi har skapat en lojalitet och ett brand som människor brinner för, säger Madelene Fisch

Inredning i regnbågens färger

Butiken hade dagen till ära inretts i glada färger. Både mattor och skynken till omklädningsrum var regnbågsfärgade och till det hade industrimöbler satts in. Och som renodlat e-handelsföretag var det en ny upplevelse för Madlady att faktiskt få träffa sina kunder.

- Det var jättekul att se dem i verkliga livet och att få se glädjen och entusiasmen och så vidare. Några tjejer spenderade flera timmar i butiken. Jag tror det var bra att folk kunde få känna på produkterna, för det får man ju inte annars på samma sätt.

Madlady välkomnade besökarna med färgglada regnbågsmattor

Annons

Under helgen bjöds även på flera överraskningar i den tillfälliga butiken. Bland annat började det med då och då att regna läppstift ut över publikhavet. Att räkna antalet besökare i butiken medan den var öppen gick inte, det var helt enkelt var för många.

Hoppas på favorit i repris

Efter succén i Malmö hoppas företaget nu på att kunna upprepa det vinnande konceptet i fler storstäder i framtiden.

- Det hade varit kul att testa pop-up i Göteborg och Stockholm också, så alla får chansen att komma. Nu var man tvungen att ta sig till Malmö för att uppleva det, så det hade varit roligt att göra om det häri framtiden, avslutar Madelene Fisher.

Annons