Annons

MadLady i kamp mot cancern med unik bröstkampanj MadLadys kampanj mot bröstcancer

MadLady i kamp mot cancern med unik bröstkampanj

2016-10-17 12:55

E-handlarens kampanj #Boobiepwr ska hylla kvinnokroppen och samtidigt dra in pengar till cancerforskningen.

Att oktober är månaden då världen kraftsamlar mot bröstcancer har nog inte undgått någon. Från olika håll erbjuds vi att handla rosa produkter varpå butiken ska skänka en andel till forskningen mot cancern. 

Även hos e-handlaren MadLady har en kampanj utformats, men enligt grundaren Madelene Fisch är den lite mer “mad” än andras. I samarbete med designern Claudia Chanhoi har MadLady tagit fram ett print bestående av sex par bröst med olika utseende. Det utgör nu huvudmotivet i företagets bröstcancerkampanj #Boobiepwr och kommer att tryckas på bland annat kaffemuggar, mobilskal och påslakan.

- Kampanjen som vi kallar “boobiepwr” ligger i linje med vår kommunikation; den är edgy, gör ett avtryck och får en att titta en extra gång. Vi vill hedra alla de som kämpat, kämpar och som kommer att behöva kämpa mot bröstcancer. Samtidigt är den ett viktigt ställningstagande eftersom den visar delar av nakna kvinnokroppar, säger Madelene Fisch.

"Ett företag med stark värdegrund"

MadLadygrundarna fick inspiration till kampanjen under en inköpsresa till London, och Madelene Fisch lyfter fram tanken bakom trycket - att avsexualisera kvinnokroppen och visa att man inte behöver vara på ett särskilt sätt för att passa in.

Annons
Annons
- Som aktör inom modebranschen bär vi en stor del av det ansvar som skapar normer i samhället. Detta är ett ansvar som vi stolt axlar. MadLady visar kvinnors kroppar som de ser ut, och retuscherar inte bort hår eller bristningar på våra modeller. Vi är ingen maskin som pumpar ut produkter, vi är ett företag med en stark värdegrund som har en vision att skapa både en bättre samtid och framtid för våra medmänniskor.

Hur stor del av försäljningen går till välgörande ändamål?

- För varje såld vara går tio procent till kampen mot bröstcancer, vilket vi är väldigt stolta över att kunna ge. Vi har länge velat göra en kampanj som denna, så det känns som en oerhörd viktig milstolpe för MadLady, säger Madelene Fisch.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Den envisa pizzabagarens <nobr>e-handelsresa</nobr> fortsätter

Den envisa pizzabagarens e-handelsresa fortsätter

Stark inom B2B, ska nu bli ännu stabilare inom B2C.

Annons
Annons
Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Ökad näthandel påverkar transportsektorn.

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Twittrar om att företaget inte har betalat skatt.

Ny webbutik har öppnat:

Ny webbutik har öppnat: "Redan risk för att lagret tar slut"

"Utforskar alla olika möjligheter".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

"En personlig dröm går i uppfyllelse."

Myndigheten som är bäst på att <nobr>e-handla</nobr> i Sverige

Myndigheten som är bäst på att e-handla i Sverige

Nytt knep för att få myndigheter att e-handla - prisutdelning.

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

E-handeln växte med nära 30 procent.

Annons
Annons
Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Grönsaker direkt till kund en timme efter skörd.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta