Annons

MadLady i kamp mot cancern med unik bröstkampanj MadLadys kampanj mot bröstcancer

MadLady i kamp mot cancern med unik bröstkampanj

2016-10-17 12:55

E-handlarens kampanj #Boobiepwr ska hylla kvinnokroppen och samtidigt dra in pengar till cancerforskningen.

Att oktober är månaden då världen kraftsamlar mot bröstcancer har nog inte undgått någon. Från olika håll erbjuds vi att handla rosa produkter varpå butiken ska skänka en andel till forskningen mot cancern. 

Även hos e-handlaren MadLady har en kampanj utformats, men enligt grundaren Madelene Fisch är den lite mer “mad” än andras. I samarbete med designern Claudia Chanhoi har MadLady tagit fram ett print bestående av sex par bröst med olika utseende. Det utgör nu huvudmotivet i företagets bröstcancerkampanj #Boobiepwr och kommer att tryckas på bland annat kaffemuggar, mobilskal och påslakan.

- Kampanjen som vi kallar “boobiepwr” ligger i linje med vår kommunikation; den är edgy, gör ett avtryck och får en att titta en extra gång. Vi vill hedra alla de som kämpat, kämpar och som kommer att behöva kämpa mot bröstcancer. Samtidigt är den ett viktigt ställningstagande eftersom den visar delar av nakna kvinnokroppar, säger Madelene Fisch.

"Ett företag med stark värdegrund"

MadLadygrundarna fick inspiration till kampanjen under en inköpsresa till London, och Madelene Fisch lyfter fram tanken bakom trycket - att avsexualisera kvinnokroppen och visa att man inte behöver vara på ett särskilt sätt för att passa in.

Annons
Annons
- Som aktör inom modebranschen bär vi en stor del av det ansvar som skapar normer i samhället. Detta är ett ansvar som vi stolt axlar. MadLady visar kvinnors kroppar som de ser ut, och retuscherar inte bort hår eller bristningar på våra modeller. Vi är ingen maskin som pumpar ut produkter, vi är ett företag med en stark värdegrund som har en vision att skapa både en bättre samtid och framtid för våra medmänniskor.

Hur stor del av försäljningen går till välgörande ändamål?

- För varje såld vara går tio procent till kampen mot bröstcancer, vilket vi är väldigt stolta över att kunna ge. Vi har länge velat göra en kampanj som denna, så det känns som en oerhörd viktig milstolpe för MadLady, säger Madelene Fisch.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta