Annons

Madlady storsatsar på internationella kvinnodagen

Madlady storsatsar på internationella kvinnodagen

2017-03-08 10:13

"En del av vårt DNA".

Modebutiken Madlady lanserar idag en speciell kampanj på internationella kvinnodagen. Företaget ska leva och andas “Girl power” och då gäller det förstås att göra något extra en dag som denna.

- Girl power är en del av vårt DNA, och inför Internationella Kvinnodagen 2017 ville vi på Madlady göra något mer än en vanlig marknadsföringskampanj, säger grundaren Madelene Fisch.

Kampanjen heter GRL PWR och ska lyfta hur viktigt det fortfarande är med internationella kvinnodagen.

- Kampanjen GRL PWR är vårt sätt att uppmärksamma en dag som fortfarande fyller en otroligt viktig funktion. Inför dagen har vi producerat en kollektion av t-shirts och hoodies under eget namn, med tryck som symboliserar kvinnlig frigörelse och jämställdhet, förklarar Fisch.

"Få fram personliga perspektiv"

Plaggen i kollektionen ska representera olika aspekter av jämställdhetsfrågan och uppmanar till reflektion och provokation. Kampanjen ska dock inte bara innefatta hoodies och t-shirts.

Annons
Annons
- Som komplement till plaggen har vi tagit fram temporära tatueringar med texten “GRL PWR”, samt kort där vi skrivit “GRL PWR is ______” där kunden själv får fylla i text. Dessa skickas med som gåva i beställningarna, och kunderna uppmanas även att dela sina tolkningar på instagram under vår hashtag.

Madlady vill “ta ner kampanjen på individnivå” med hjälp av sociala medier.

- Vi vill få fram personliga perspektiv som gör att alla kan känna sig delaktiga i kampen för jämställdhet. En kamp som vi tycker borde ta plats i varje människas vardag, säger Madelene Fisch.

LÄS ÄVEN: Veckans 5 med Madlady-grundaren Madelene Fisch

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta