Annons

Madlady storsatsar på internationella kvinnodagen

Madlady storsatsar på internationella kvinnodagen

2017-03-08 10:13

"En del av vårt DNA".

Modebutiken Madlady lanserar idag en speciell kampanj på internationella kvinnodagen. Företaget ska leva och andas “Girl power” och då gäller det förstås att göra något extra en dag som denna.

- Girl power är en del av vårt DNA, och inför Internationella Kvinnodagen 2017 ville vi på Madlady göra något mer än en vanlig marknadsföringskampanj, säger grundaren Madelene Fisch.

Kampanjen heter GRL PWR och ska lyfta hur viktigt det fortfarande är med internationella kvinnodagen.

- Kampanjen GRL PWR är vårt sätt att uppmärksamma en dag som fortfarande fyller en otroligt viktig funktion. Inför dagen har vi producerat en kollektion av t-shirts och hoodies under eget namn, med tryck som symboliserar kvinnlig frigörelse och jämställdhet, förklarar Fisch.

"Få fram personliga perspektiv"

Plaggen i kollektionen ska representera olika aspekter av jämställdhetsfrågan och uppmanar till reflektion och provokation. Kampanjen ska dock inte bara innefatta hoodies och t-shirts.

Annons
Annons
- Som komplement till plaggen har vi tagit fram temporära tatueringar med texten “GRL PWR”, samt kort där vi skrivit “GRL PWR is ______” där kunden själv får fylla i text. Dessa skickas med som gåva i beställningarna, och kunderna uppmanas även att dela sina tolkningar på instagram under vår hashtag.

Madlady vill “ta ner kampanjen på individnivå” med hjälp av sociala medier.

- Vi vill få fram personliga perspektiv som gör att alla kan känna sig delaktiga i kampen för jämställdhet. En kamp som vi tycker borde ta plats i varje människas vardag, säger Madelene Fisch.

LÄS ÄVEN: Veckans 5 med Madlady-grundaren Madelene Fisch

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Den envisa pizzabagarens <nobr>e-handelsresa</nobr> fortsätter

Den envisa pizzabagarens e-handelsresa fortsätter

Stark inom B2B, ska nu bli ännu stabilare inom B2C.

Annons
Annons
Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Ökad näthandel påverkar transportsektorn.

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Twittrar om att företaget inte har betalat skatt.

Ny webbutik har öppnat:

Ny webbutik har öppnat: "Redan risk för att lagret tar slut"

"Utforskar alla olika möjligheter".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

"En personlig dröm går i uppfyllelse."

Myndigheten som är bäst på att <nobr>e-handla</nobr> i Sverige

Myndigheten som är bäst på att e-handla i Sverige

Nytt knep för att få myndigheter att e-handla - prisutdelning.

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

E-handeln växte med nära 30 procent.

Annons
Annons
Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Grönsaker direkt till kund en timme efter skörd.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta