Madlady storsatsar på internationella kvinnodagen

"En del av vårt DNA".

Modebutiken Madlady lanserar idag en speciell kampanj på internationella kvinnodagen. Företaget ska leva och andas “Girl power” och då gäller det förstås att göra något extra en dag som denna.

- Girl power är en del av vårt DNA, och inför Internationella Kvinnodagen 2017 ville vi på Madlady göra något mer än en vanlig marknadsföringskampanj, säger grundaren Madelene Fisch.

Annons

Kampanjen heter GRL PWR och ska lyfta hur viktigt det fortfarande är med internationella kvinnodagen.

- Kampanjen GRL PWR är vårt sätt att uppmärksamma en dag som fortfarande fyller en otroligt viktig funktion. Inför dagen har vi producerat en kollektion av t-shirts och hoodies under eget namn, med tryck som symboliserar kvinnlig frigörelse och jämställdhet, förklarar Fisch.

"Få fram personliga perspektiv"

Plaggen i kollektionen ska representera olika aspekter av jämställdhetsfrågan och uppmanar till reflektion och provokation. Kampanjen ska dock inte bara innefatta hoodies och t-shirts.

- Som komplement till plaggen har vi tagit fram temporära tatueringar med texten “GRL PWR”, samt kort där vi skrivit “GRL PWR is ______” där kunden själv får fylla i text. Dessa skickas med som gåva i beställningarna, och kunderna uppmanas även att dela sina tolkningar på instagram under vår hashtag.

Madlady vill “ta ner kampanjen på individnivå” med hjälp av sociala medier.

- Vi vill få fram personliga perspektiv som gör att alla kan känna sig delaktiga i kampen för jämställdhet. En kamp som vi tycker borde ta plats i varje människas vardag, säger Madelene Fisch.

LÄS ÄVEN: Veckans 5 med Madlady-grundaren Madelene Fisch

Annons
Annons