Annons

Marknadsplatsen Roomly rider på inredningsvågen

Marknadsplatsen Roomly rider på inredningsvågen

2016-01-11 11:04

Roomly.se, inredningssajten som lanserades under 2014, fortsätter att växa och under förra året genererade man över 2,8 miljoner kronor i försäljning till kopplade återförsäljare.

Sajterna som samlar inredningsprylar, bjuder på inspiration och som vill hjälpa till att förenkla heminredningsprojekt blir allt fler. Nyligen tog den amerikanska inredningsplattformen Houzz klivet in på den svenska marknaden, men vi har så klart även inhemska alternativ.

Roomly, som lanserades hösten 2014, är ett och man har sedan starten lyckats locka till sig en hel del återförsäljare och kunder.

Deras affärsmodell skiljer sig dock något från Houzz, och även om Roomly lanserades som en social inspirationssajt, är man idag en sökmotor och marknadsplats där man samlar handlare och köpare.

Lockar norska och danska besökare

Roomly täcker idag flera av de största inredningsbutikerna, däribland Rum21, Lagerhaus, Furniturebox, Ellos, Indiska, Confident Living och Design online. I oktober 2015 knöt man även till sig Royal Design och totalt har Roomly nu cirka 25 butiker kopplade till sajten som innehåller runt 35 000 produkter.

Annons
Annons

Och enligt företaget själva var förra året ett bra sådant. Under årets sista sex månader hade man 785 000 besökare, främst från Sverige men även från Norge och Danmark.

Roomly säger sig även ha förmedlat drygt 211 000 köpklick åt sina kopplade butikerna sedan lanseringen av den nya e-handelslösningen i juni och därmed ha genererat över 2,8 miljoner kronor i försäljning till kopplade återförsäljare.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
IKEA har stora problem med sin <nobr>e-handelssajt</nobr>

IKEA har stora problem med sin e-handelssajt

Snart pågått i en vecka.

Annons
Annons
iApotek.se köper konkurrent för 11 miljoner kronor

iApotek.se köper konkurrent för 11 miljoner kronor

Konsolidering bland apoteks-uppstickare.

Junkyards nya flaggskepp blir pick-up för andra <nobr>e-handlare</nobr>

Junkyards nya flaggskepp blir pick-up för andra e-handlare

Öppnar i centrala Stockholm.

Odd Molly blöder pengar - stänger ner fysiska butiker

Odd Molly blöder pengar - stänger ner fysiska butiker

"Ska kritiskt utvärdera vår närvaro via egna fysiska butiker".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

"God fart i e-handeln" - trots skakig start för ICAs darkstore

E-handelsansvarige lämnar för att bli vd på Hobbex.

Svenskt bolag lägger 300 miljoner på nätmathandel

Svenskt bolag lägger 300 miljoner på nätmathandel

Värdering på 2,24 miljarder.

Matsmart till nya marknader - han blir ny teknikchef

Matsmart till nya marknader - han blir ny teknikchef

Lämnar Proffsmagasinet för toppjobb hos e-handlaren.

Annons
Annons
Lindex om försäljningen hos Nelly:

Lindex om försäljningen hos Nelly: "Ser ett intresse"

Inledde unikt e-handelssamarbete.

Tonerlagrets Trissknep drog upp försäljningen med 30%

Tonerlagrets Trissknep drog upp försäljningen med 30%

"Försöker tänka utanför boxen".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MaxGaming söker:

Plock & pack

CHIQUELLE AB söker:

Warehouse Assistant

Elodie Details söker:

Content Manager

Viskan System AB söker:

Driven, lösningsfokuserad Systemadministratör som brinner för IT


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta