Annons

Marknadsplatsen Roomly rider på inredningsvågen

Marknadsplatsen Roomly rider på inredningsvågen

2016-01-11 11:04

Roomly.se, inredningssajten som lanserades under 2014, fortsätter att växa och under förra året genererade man över 2,8 miljoner kronor i försäljning till kopplade återförsäljare.

Sajterna som samlar inredningsprylar, bjuder på inspiration och som vill hjälpa till att förenkla heminredningsprojekt blir allt fler. Nyligen tog den amerikanska inredningsplattformen Houzz klivet in på den svenska marknaden, men vi har så klart även inhemska alternativ.

Roomly, som lanserades hösten 2014, är ett och man har sedan starten lyckats locka till sig en hel del återförsäljare och kunder.

Deras affärsmodell skiljer sig dock något från Houzz, och även om Roomly lanserades som en social inspirationssajt, är man idag en sökmotor och marknadsplats där man samlar handlare och köpare.

Lockar norska och danska besökare

Roomly täcker idag flera av de största inredningsbutikerna, däribland Rum21, Lagerhaus, Furniturebox, Ellos, Indiska, Confident Living och Design online. I oktober 2015 knöt man även till sig Royal Design och totalt har Roomly nu cirka 25 butiker kopplade till sajten som innehåller runt 35 000 produkter.

Annons
Annons

Och enligt företaget själva var förra året ett bra sådant. Under årets sista sex månader hade man 785 000 besökare, främst från Sverige men även från Norge och Danmark.

Roomly säger sig även ha förmedlat drygt 211 000 köpklick åt sina kopplade butikerna sedan lanseringen av den nya e-handelslösningen i juni och därmed ha genererat över 2,8 miljoner kronor i försäljning till kopplade återförsäljare.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Svenska Toys R Us:

Svenska Toys R Us: "Från dåliga till riktigt bra online"

Ingen konkurs för svenska Toys R Us.

Annons
Annons
EU är positiva till Googles

EU är positiva till Googles "förbättrade" e-handelstjänst

AdWords-experten: "Det går att fortsätta maxa sin försäljning".

Euroflorists vd lämnar sin post

Euroflorists vd lämnar sin post

Efterträdaren har redan tagit över.

JS Energi höjer tempot - lanserar ny e-handel för begagnat

JS Energi höjer tempot - lanserar ny e-handel för begagnat

Satsar på återvinning.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Apotea börjar med båtleveranser

Apotea börjar med båtleveranser

Får draghjälp av nystartat bolag.

ABS Wheels köper upp polsk konkurrent

ABS Wheels köper upp polsk konkurrent

Lägger rabarber på "några av Europas mest eftertraktade fälgar".

Med fullt fokus på nätet efter 60 år med butiker

Helgläsning: Med fullt fokus på nätet efter 60 år med butiker

Kekäle säljer på nätet med butiker som marknadsföring.

Annons
Annons
Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Ny het funktion.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportamore söker:

Purchaser (Sportswear)

Tenson söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webmaster

Lagerhaus AB söker:

Community Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta