Annons

Marknadsplatsen Roomly rider på inredningsvågen

Marknadsplatsen Roomly rider på inredningsvågen

2016-01-11 11:04

Roomly.se, inredningssajten som lanserades under 2014, fortsätter att växa och under förra året genererade man över 2,8 miljoner kronor i försäljning till kopplade återförsäljare.

Sajterna som samlar inredningsprylar, bjuder på inspiration och som vill hjälpa till att förenkla heminredningsprojekt blir allt fler. Nyligen tog den amerikanska inredningsplattformen Houzz klivet in på den svenska marknaden, men vi har så klart även inhemska alternativ.

Roomly, som lanserades hösten 2014, är ett och man har sedan starten lyckats locka till sig en hel del återförsäljare och kunder.

Deras affärsmodell skiljer sig dock något från Houzz, och även om Roomly lanserades som en social inspirationssajt, är man idag en sökmotor och marknadsplats där man samlar handlare och köpare.

Lockar norska och danska besökare

Roomly täcker idag flera av de största inredningsbutikerna, däribland Rum21, Lagerhaus, Furniturebox, Ellos, Indiska, Confident Living och Design online. I oktober 2015 knöt man även till sig Royal Design och totalt har Roomly nu cirka 25 butiker kopplade till sajten som innehåller runt 35 000 produkter.

Annons
Annons

Och enligt företaget själva var förra året ett bra sådant. Under årets sista sex månader hade man 785 000 besökare, främst från Sverige men även från Norge och Danmark.

Roomly säger sig även ha förmedlat drygt 211 000 köpklick åt sina kopplade butikerna sedan lanseringen av den nya e-handelslösningen i juni och därmed ha genererat över 2,8 miljoner kronor i försäljning till kopplade återförsäljare.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
<nobr>E-handlare</nobr> öppnade fysisk butik - fick in över 100 märken

E-handlare öppnade fysisk butik - fick in över 100 märken

Tar satsningen till Sverige.

Annons
Annons
<nobr>E-handlarens</nobr> julkalender väntas sälja slut på en dag

E-handlarens julkalender väntas sälja slut på en dag

Har stärkt upp med extra logistikpersonal.

Kom till Frank Dandy i januari - tar nu över som VD

Kom till Frank Dandy i januari - tar nu över som VD

E-handeln i fokus.

Ny posterbutik på nätet lanseras med olaglig marknadsföring

Ny posterbutik på nätet lanseras med olaglig marknadsföring

Avslöjar brottsplatserna på Instagram.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ny <nobr>e-handel</nobr> hjälper unga som lider av psykisk ohälsa

Ny e-handel hjälper unga som lider av psykisk ohälsa

"Innan Effektbutiken var jag väldigt isolerad".

Endless Candles tar nya tag - öppnar <nobr>e-handel</nobr> i egen regi

Endless Candles tar nya tag - öppnar e-handel i egen regi

Återförsäljare också välkomna att e-handla.

Robotlager ska lyfta Toys R Us nordiska <nobr>e-handel</nobr>

Robotlager ska lyfta Toys R Us nordiska e-handel

Top-Toy goes Autostore.

Annons
Annons
Lokalproducerat ska få vingar med nya appen Local Food App

Lokalproducerat ska få vingar med nya appen Local Food App

"Äger själv relationen och pengaflödet".

EU vill tvinga Amazon att sätta upp

EU vill tvinga Amazon att sätta upp "kinesiska murar"

Ska stoppa utnyttjandet av e-handlarnas data.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Stadium söker:

Customer Analyst

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta