Annons

Marknadsplatsen Roomly rider på inredningsvågen

Marknadsplatsen Roomly rider på inredningsvågen

2016-01-11 11:04

Roomly.se, inredningssajten som lanserades under 2014, fortsätter att växa och under förra året genererade man över 2,8 miljoner kronor i försäljning till kopplade återförsäljare.

Sajterna som samlar inredningsprylar, bjuder på inspiration och som vill hjälpa till att förenkla heminredningsprojekt blir allt fler. Nyligen tog den amerikanska inredningsplattformen Houzz klivet in på den svenska marknaden, men vi har så klart även inhemska alternativ.

Roomly, som lanserades hösten 2014, är ett och man har sedan starten lyckats locka till sig en hel del återförsäljare och kunder.

Deras affärsmodell skiljer sig dock något från Houzz, och även om Roomly lanserades som en social inspirationssajt, är man idag en sökmotor och marknadsplats där man samlar handlare och köpare.

Lockar norska och danska besökare

Roomly täcker idag flera av de största inredningsbutikerna, däribland Rum21, Lagerhaus, Furniturebox, Ellos, Indiska, Confident Living och Design online. I oktober 2015 knöt man även till sig Royal Design och totalt har Roomly nu cirka 25 butiker kopplade till sajten som innehåller runt 35 000 produkter.

Annons
Annons

Och enligt företaget själva var förra året ett bra sådant. Under årets sista sex månader hade man 785 000 besökare, främst från Sverige men även från Norge och Danmark.

Roomly säger sig även ha förmedlat drygt 211 000 köpklick åt sina kopplade butikerna sedan lanseringen av den nya e-handelslösningen i juni och därmed ha genererat över 2,8 miljoner kronor i försäljning till kopplade återförsäljare.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta