Annons

Marknadsplatsen Roomly rider på inredningsvågen

Marknadsplatsen Roomly rider på inredningsvågen

2016-01-11 11:04

Roomly.se, inredningssajten som lanserades under 2014, fortsätter att växa och under förra året genererade man över 2,8 miljoner kronor i försäljning till kopplade återförsäljare.

Sajterna som samlar inredningsprylar, bjuder på inspiration och som vill hjälpa till att förenkla heminredningsprojekt blir allt fler. Nyligen tog den amerikanska inredningsplattformen Houzz klivet in på den svenska marknaden, men vi har så klart även inhemska alternativ.

Roomly, som lanserades hösten 2014, är ett och man har sedan starten lyckats locka till sig en hel del återförsäljare och kunder.

Deras affärsmodell skiljer sig dock något från Houzz, och även om Roomly lanserades som en social inspirationssajt, är man idag en sökmotor och marknadsplats där man samlar handlare och köpare.

Lockar norska och danska besökare

Roomly täcker idag flera av de största inredningsbutikerna, däribland Rum21, Lagerhaus, Furniturebox, Ellos, Indiska, Confident Living och Design online. I oktober 2015 knöt man även till sig Royal Design och totalt har Roomly nu cirka 25 butiker kopplade till sajten som innehåller runt 35 000 produkter.

Annons
Annons

Och enligt företaget själva var förra året ett bra sådant. Under årets sista sex månader hade man 785 000 besökare, främst från Sverige men även från Norge och Danmark.

Roomly säger sig även ha förmedlat drygt 211 000 köpklick åt sina kopplade butikerna sedan lanseringen av den nya e-handelslösningen i juni och därmed ha genererat över 2,8 miljoner kronor i försäljning till kopplade återförsäljare.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
H&M-rivalen ökade med 3% - vinsten nådde rekordnivå

H&M-rivalen ökade med 3% - vinsten nådde rekordnivå

Har nu e-handel i över 200 länder.

Annons
Annons
Svärdson om Amazon-hajpen:

Svärdson om Amazon-hajpen: "Skulle ha avslöjats redan"

Pressträff i Stockholm i dag.

Oklart om modell hade trosor på sig - Nelly frias av RO

Oklart om modell hade trosor på sig - Nelly frias av RO

"Är sannolikt inte naken på underkroppen".

<nobr>E-handelsleverantör</nobr> köper upp B2B-kunnig konkurrent

E-handelsleverantör köper upp B2B-kunnig konkurrent

"En perfect match".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tuff månad för modekedjorna:

Tuff månad för modekedjorna: "Black Friday har negativ effekt"

Ras för skohandeln.

PostNord lanserar ny tjänst - ska leverera samma dag

PostNord lanserar ny tjänst - ska leverera samma dag

Ska inom kort ta "SameDay" till 36 städer.

1
Jollyrooms kundtjänst flyttar:

Jollyrooms kundtjänst flyttar: "Markant ökning av ärenden"

Får plats med 30 procent fler anställda.

Annons
Annons
Klarna hoppar på Apple Pay men bara för de egna kunderna

Klarna hoppar på Apple Pay men bara för de egna kunderna

Ger sina kortinnehavare ny e-handelsservice.

Fyndiq lägger ner Superbilligt - satsar på hållbar konsumtion

Fyndiq lägger ner Superbilligt - satsar på hållbar konsumtion

"Var aldrig tänkt som en stor del av vår resa".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler söker:

Client Development Manager

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

BSA KÖK & BAD AB söker:

E - Commerce Manager

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta