Annons

Mats Ingelborn blåser nytt liv i gammal e-handel Mats Ingelborn

Mats Ingelborn blåser nytt liv i gammal e-handel

2017-09-18 12:01

Den första nätbutiken med ett helt eget utbud tar form.

Underkläder som inte behöver provas. Det är e-handelsprofilen Mats Ingelborns nya affärsidé. Men egentligen lanserades Zessa.se redan 2009.

- Vi gjorde en satsning på Zessa 2009 men då med ett helt annat utbud, det var accessoarer, klockor och annat. Men det var lite för långt från vår kärnverksamhet och vi behövde hålla fokus då så efter några år fasades den ut, skriver Mats Ingelborn till Ehandel.se.

Fick inspiration i Paris

Men så i vintras besökte han underklädesmässan i Paris - och insåg att “bodyn”, alltså det plagg som kvinnor använder och som utseendemässigt påminner om en baddräkt, var tillbaka som modeplagg.

Det blev startskottet för det ansiktslyft och den nya inriktning som Zessa.se nu fått. Fokus kommer nu att ligga på de plagg man har “närmast kroppen” och Zessa blir nu den första av Ingelborns e-handelssidor med ett eget utbud.

Annons
Annons
- Zessa är Jelons sjätte e-handel, men det är den första med ett helt eget utbud, skriver han.

Ska välja bort plagg som måste provas

Fokus kommer nu att ligga på “modeplaggen vi har närmast kroppen” och Mats Ingelborn har en plan för hur även dessa, som många annars vill prova först, ska kunna säljas över nätet.

- Tanken med Zessa är att erbjuda våra kunder modeplagg och underkläder som inte behöver provas. Vi kommer till exempel att helt välja bort underkläder med kup-storlekar - sådant som man vill testa innan man köper. Dessutom ger Zessa oss möjlighet att bredda inköpen från befintliga leverantörer, då flera av dessa har den här typen av underkläder i sitt sortiment, avslutar Mats Ingelborn.

LÄS ÄVEN: Mats Ingelborn startar videoblogg om e-handel

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Klarna får miljardkund i USA och Storbritannien

Klarna får miljardkund i USA och Storbritannien

"Ett superbrand".

Annons
Annons
Norska varumärken krigar mot prisjämförelsesajter

Norska varumärken krigar mot prisjämförelsesajter

"Synd att butikerna hamnar i kläm".

Etsy förvärvar marknadsplats för 2,6 miljarder

Etsy förvärvar marknadsplats för 2,6 miljarder

Allt fortsätter som förr, men vd:n får gå.

Sellpy omsatte över 100 miljoner -

Sellpy omsatte över 100 miljoner - "Jobbar på alla fronter"

Rött resultat - "Satsar hellre på tillväxt".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Amazon drabbade av piratföretag.

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

Människor och robotar i harmoni?

Annons
Annons
Prisjakt satsar på Danmark:

Prisjakt satsar på Danmark: "Ser stor tillväxtpotential"

Finns nu i hela Norden.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta