Mats Ingelborn blåser nytt liv i gammal e-handel

Den första nätbutiken med ett helt eget utbud tar form.

Underkläder som inte behöver provas. Det är e-handelsprofilen Mats Ingelborns nya affärsidé. Men egentligen lanserades Zessa.se redan 2009.

- Vi gjorde en satsning på Zessa 2009 men då med ett helt annat utbud, det var accessoarer, klockor och annat. Men det var lite för långt från vår kärnverksamhet och vi behövde hålla fokus då så efter några år fasades den ut, skriver Mats Ingelborn till Ehandel.se.

Annons
Annons

Fick inspiration i Paris

Men så i vintras besökte han underklädesmässan i Paris - och insåg att “bodyn”, alltså det plagg som kvinnor använder och som utseendemässigt påminner om en baddräkt, var tillbaka som modeplagg.

Det blev startskottet för det ansiktslyft och den nya inriktning som Zessa.se nu fått. Fokus kommer nu att ligga på de plagg man har “närmast kroppen” och Zessa blir nu den första av Ingelborns e-handelssidor med ett eget utbud.

- Zessa är Jelons sjätte e-handel, men det är den första med ett helt eget utbud, skriver han.

Ska välja bort plagg som måste provas

Fokus kommer nu att ligga på “modeplaggen vi har närmast kroppen” och Mats Ingelborn har en plan för hur även dessa, som många annars vill prova först, ska kunna säljas över nätet.

- Tanken med Zessa är att erbjuda våra kunder modeplagg och underkläder som inte behöver provas. Vi kommer till exempel att helt välja bort underkläder med kup-storlekar - sådant som man vill testa innan man köper. Dessutom ger Zessa oss möjlighet att bredda inköpen från befintliga leverantörer, då flera av dessa har den här typen av underkläder i sitt sortiment, avslutar Mats Ingelborn.

LÄS ÄVEN: Mats Ingelborn startar videoblogg om e-handel

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!