Annons

Media Markts kunder ska få RUT-avdrag för IT-support IT-support i hemmet - nu även för Mediamarkts kunder

Media Markts kunder ska få RUT-avdrag för IT-support

2016-12-08 09:55

Börjar samarbeta med TechBuddy.

Media Markt följer nu efter Inet och lanserar supporttjänster i hemmet för sina kunder.

Precis som hos konkurrenten kommer tjänsterna att omfattas av RUT-avdraget och därmed bli betydligt billigare för kunder som är berättigade till detta bidrag än det annars hade blivit.

"RIT" kom i augusti

RUT för IT-tjänster - som i folkmun kommit att kallas RIT - blev verklighet tidigare i höst och har nu alltså börjat utnyttjats av de stora hemelektronikföretagen.

Enligt Media Markt är detta också något som märkts bland konsumenterna.

Annons
Annons
–  De senaste månaderna har vi sett en försäljningsökning på över 50 procent av våra befintliga tjänster, vilket vi är fantastiskt nöjda med, säger Sarkan Rahim, kundrelationsansvarig på Media Markt, i ett pressmeddelande.

Tror kunderna blir nöjda

Han tror att kunderna nu kommer bli mycket nöjda med den nya tjänsten som levereras av TechBuddy på uppdrag av Media Markt.

TechBuddy håller med.

– Våra tekniker kan hjälpa Media Markts kunder med support, uppkoppling, felsökning, tips och råd, konfigurering, inställningar och mycket mer när det gäller hemelektronik. Innan besöket kommer teknikern ringa upp kunden för att ta reda på exakt vad kunden vill ha hjälp med och säkerställa att all utrustning och all teknik finns på plats för att kunden ska få ut maximalt av besöket. Vår målsättning är att kunden bara ska kunna luta sig tillbaka och njuta av fungerande hemelektronik, säger David Ovsepian, VD på TechBuddy AB.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta