Annons

Mer e-handel hos Stadium med nytt digitalt koncept Stadium digitalsatsar med skärmar i butikerna

Mer e-handel hos Stadium med nytt digitalt koncept

2017-09-20 15:30

I morgon lanseras en lösning med digital skyltning i kedjans butiker.

Sportkedjan Stadium ska integrera e-handeln mer i sina fysiska butiker. Det är i alla fall tanken med det nya koncept som företaget går ut och berättar om idag.

“Tar shoppingupplevelsen till nästa nivå”

Satsningen beskrivs som ett sätt att “ta e-handeln till butiksgolvet” och tanken är att kunder i de fysiska butikerna ska kunna få en helt digital köpupplevelse. Det görs möjligt genom ZetaDisplay, som är en nordisk leverantör med fokus på digital butikskommunikation och som bland annat jobbar med så kallat digital skyltning.

Annons
Annons
- Vi har återigen utmanat oss själva och branschen. Med vårt nya Stadium-koncept erbjuder vi morgondagens butik och tar shoppingupplevelsen till nästa nivå, vilket gör det enklare och roligare att handla till sitt aktiva liv. Med tillgång till hela vårt centrallager av sport och sportmode kan kunderna tillsammans med vår kunniga personal via skärmar i butik, botanisera bland alla varumärken och produkter och sedan få dem fraktfritt levererade, säger Stadiums VD Karl Eklöf i ett pressmeddelande.

Imorgon lanseras lösningen i Stadiums butik på Drottninggatan i Stockholm. För att säkerställa sitt fortsatta digitaliseringsarbete har Stadium ingått ett femårigt ramavtal med ZetaDisplay.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

Annons
Annons
NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Annons
Annons
Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta