Annons

Mer e-handel hos Stadium med nytt digitalt koncept Stadium digitalsatsar med skärmar i butikerna

Mer e-handel hos Stadium med nytt digitalt koncept

2017-09-20 15:30

I morgon lanseras en lösning med digital skyltning i kedjans butiker.

Sportkedjan Stadium ska integrera e-handeln mer i sina fysiska butiker. Det är i alla fall tanken med det nya koncept som företaget går ut och berättar om idag.

“Tar shoppingupplevelsen till nästa nivå”

Satsningen beskrivs som ett sätt att “ta e-handeln till butiksgolvet” och tanken är att kunder i de fysiska butikerna ska kunna få en helt digital köpupplevelse. Det görs möjligt genom ZetaDisplay, som är en nordisk leverantör med fokus på digital butikskommunikation och som bland annat jobbar med så kallat digital skyltning.

Annons
Annons
- Vi har återigen utmanat oss själva och branschen. Med vårt nya Stadium-koncept erbjuder vi morgondagens butik och tar shoppingupplevelsen till nästa nivå, vilket gör det enklare och roligare att handla till sitt aktiva liv. Med tillgång till hela vårt centrallager av sport och sportmode kan kunderna tillsammans med vår kunniga personal via skärmar i butik, botanisera bland alla varumärken och produkter och sedan få dem fraktfritt levererade, säger Stadiums VD Karl Eklöf i ett pressmeddelande.

Imorgon lanseras lösningen i Stadiums butik på Drottninggatan i Stockholm. För att säkerställa sitt fortsatta digitaliseringsarbete har Stadium ingått ett femårigt ramavtal med ZetaDisplay.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta