Annons

Mio: Björn Lindblad

Mio: "E-handeln är vår största säljkanal"

2017-09-07 10:09

Med 22 miljoner besökare och flera miljarder i omsättning har nätbutiken nu blivit Mios största försäljningskanal.

I maj kunde vi berätta att Mio ännu en gång ökat sin e-handel med 100 procent och därmed nådde 200 miljoner omsättning i nätbutiken under 2016/2017.

E-handeln har gått om butikerna

Igår släpptes det slutliga resultatet och nu berättar Mios VD Björn Lindblad att de senaste årens kraftiga tillväxt i e-handeln har gjort att kanalen nu gått om de fysiska butikerna i försäljning.

- Vår e-handel är idag vår största säljkanal, skriver han till Ehandel.se.

22 miljoner besök i nätbutiken

Totalt under det senaste året har 22 miljoner personer besökt företagets nätbutik och totalt sålde kedjan för 5,5 miljarder kronor. Över 2,5 miljarder av dessa kommer alltså direkt från e-handeln.

Annons
Annons
- E-handeln är viktig som information och inspiration men blir viktigare och viktigare för vår totala affär, konstaterar Björn Lindblad.

Mio ska nu, enligt statistik från undersökningsföretaget GFK, vara marknadsledande på sängar i Sverige. Sedan 2010 ska inkomsterna från försäljningen ha ökat från 100 miljoner, till att nu ha passerat en miljard kronor.

LÄS ÄVEN: Juli näst bäst någonsin för Mios e-handel

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Annons
Annons
Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

Arga kunder uppmanade till bojkott.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Ny konkurs i detaljhandeln.

15-årigt märke satsar på omni:

15-årigt märke satsar på omni: "Ser synergieffekter framför oss"

Siktar utanför Skandinavien.

Deras klockbutik ska sätta Norrland på <nobr>e-handelskartan</nobr>

Deras klockbutik ska sätta Norrland på e-handelskartan

"Är nog rätt patriotiska här uppe".

Annons
Annons
Vass <nobr>e-handel</nobr> skär upp portarna - skickar rakblad

Idag: Vass e-handel skär upp portarna - skickar rakblad

Prenumerationer blir hett igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta