Annons

Mios e-handel ökade med 100% igen - når 200 miljoner Björn Lindblad, VD Mio

Mios e-handel ökade med 100% igen - når 200 miljoner

2017-05-12 09:09

Ny succé för Mios e-handel.

Förra året kunde vi meddela att möbeljätten Mios e-handel hade dubblat sin omsättning från året innan, vilket innebar att företagets försäljning på nätet hade nått över 100 miljoner kronor.

I år ser det ut att bli en favorit i repris för företagets e-handelssatsning. I ett pressmeddelande meddelar nämligen Mio att försäljningen i e-handeln under räkenskapsåret 2016/2017 har ökat med hundra procent igen, vilket alltså borde innebära att den nu omsätter över 200 miljoner kronor.

- Vi är oerhört stolta över vad vi gemensamt har presterat och de framgångar vi nått, men laddar nu om och siktar framåt för att nå våra högt satta målsättningar under 2017/2018. Framgångsreceptet på Mio är medarbetarna och handlarna som ständigt strävar efter att förbättra erbjudandet och leverera branschen bästa kundbemötande. Det som gör oss starka är vår nyfikenhet på morgondagen, vår kunskap kring affären och passionen för våra produkter och kunder, kommenterar Mios VD Björn Lindblad i pressmeddelandet.

5,4 miljarder i total försäljning

E-handeln pekas ut som en starkt bidragande orsak till att Mio har slagit sina tidigare försäljningsrekord. Under året har företaget sålt för 5,4 miljarder kronor, vilket är en ökning på 885 miljoner jämfört med förra året.

Annons
Annons

Samtidigt har Mio-varuhusen lockat totalt nio miljoner besökare, medan 20 miljoner besökare har tagit sig till mio.se.

- Det finns mycket positivt att lyfta under året men något som glädjer mig extra är att samtliga butiker rapporterar tillväxt och att vi ser en tillväxt i samtliga av våra produktområden, säger Björn Lindblad.

Enligt Mio innebär de nya siffrorna att företaget nu har haft tillväxt under 63 månader i rad.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Backar med tre miljoner.

Annons
Annons
BabyBjörn startar dotterbolag i Kina:

BabyBjörn startar dotterbolag i Kina: "Stor potential"

Expanderar i Asien.

"Om Amazon kommer hit ska vi kräva kollektivavtal"

"De ser inte människor som levande varelser".

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Vill ha höjda löner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Skyller på förra årets fest.

Axfoods nya rekord - <nobr>E-handel</nobr> växte med 37 procent

Axfoods nya rekord - E-handel växte med 37 procent

Enligt färska siffror.

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent:

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent: "Ökar tempot"

Siktar på 100 miljoner.

Annons
Annons
Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

"Tillbaka i ny kostym".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta