Annons

Mios e-handel ökade med 100% igen - når 200 miljoner Björn Lindblad, VD Mio

Mios e-handel ökade med 100% igen - når 200 miljoner

2017-05-12 09:09

Ny succé för Mios e-handel.

Förra året kunde vi meddela att möbeljätten Mios e-handel hade dubblat sin omsättning från året innan, vilket innebar att företagets försäljning på nätet hade nått över 100 miljoner kronor.

I år ser det ut att bli en favorit i repris för företagets e-handelssatsning. I ett pressmeddelande meddelar nämligen Mio att försäljningen i e-handeln under räkenskapsåret 2016/2017 har ökat med hundra procent igen, vilket alltså borde innebära att den nu omsätter över 200 miljoner kronor.

- Vi är oerhört stolta över vad vi gemensamt har presterat och de framgångar vi nått, men laddar nu om och siktar framåt för att nå våra högt satta målsättningar under 2017/2018. Framgångsreceptet på Mio är medarbetarna och handlarna som ständigt strävar efter att förbättra erbjudandet och leverera branschen bästa kundbemötande. Det som gör oss starka är vår nyfikenhet på morgondagen, vår kunskap kring affären och passionen för våra produkter och kunder, kommenterar Mios VD Björn Lindblad i pressmeddelandet.

5,4 miljarder i total försäljning

E-handeln pekas ut som en starkt bidragande orsak till att Mio har slagit sina tidigare försäljningsrekord. Under året har företaget sålt för 5,4 miljarder kronor, vilket är en ökning på 885 miljoner jämfört med förra året.

Annons
Annons

Samtidigt har Mio-varuhusen lockat totalt nio miljoner besökare, medan 20 miljoner besökare har tagit sig till mio.se.

- Det finns mycket positivt att lyfta under året men något som glädjer mig extra är att samtliga butiker rapporterar tillväxt och att vi ser en tillväxt i samtliga av våra produktområden, säger Björn Lindblad.

Enligt Mio innebär de nya siffrorna att företaget nu har haft tillväxt under 63 månader i rad.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons
Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Kräver ett visst belopp.

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Ny marknadschef och e-handelschef.

Annons
Annons
Kedjan avbryter rekonstruktion:

Kedjan avbryter rekonstruktion: "Det går inte längre"

E-handelsdrömmen gick i kras.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta