Annons

Monki expanderar i Kina med lansering på Tmall Monki gör entré på Tmall

Monki expanderar i Kina med lansering på Tmall

2016-03-03 13:32

Monki sällar sig till skaran av västerländska modekedjor som börjar sälja sina varor på marknadsplatsen Tmall.

Den 4 mars lanseras den svenska modekedjan Monki på Kinas största marknadsplats, Alibabas Tmall, rapporterar branschtidningen Habit. Monki har sedan tidigare 36 butiker i Kina, inklusive HongKong. Den första ska ha öppnat redan 2010.

- Det är ett fantastiskt sätt för oss att svara på den stora positiva responsen och efterfrågan från våra kinesiska fans genom att nu göra Monkis mode tillgängligt för alla i Kina, säger Monkis vd Lea Rytz Goldman.

"Början på fint samarbete"

Sedan tidigare har även svenska Polarn O. Pyret knutit ett avtal med Tmall och ett liknande upplägg har synts hos modegiganten Zara. Enligt Monkis hemsida har företaget totalt 105 butiker i 13 länder, så med tanke på att ungefär en tredjedel av dem alltså ligger i Kina kommer det kanske inte som en överraskning att företaget vill finnas representerat på Alibabas jättelika marknadsplats.

Annons
Annons
- Det här här är början på ett fint samarbete mellan Monki och Tmall, säger Lea Rytz Goldman.

Monki grundades 2006 och öppnade då sin första butik i Göteborg. Några år senare köptes företaget av H&M.

Johanna Allhorn

Reporter

Journalist som arbetar med det redaktionella innehållet på Ehandel.se. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons

Babyshop fyller på kassan med 33 miljoner kronor

De tidigare SCA- och Industrivärden-topparna Sverker Martin-Löf, Jan Johansson och Anders Nyrén är några av e-handelsbolagets nya delägare.

Annons
Annons
Schweiziska posten kör ut med Starships drönare

Schweiziska posten kör ut med Starships drönare

Swiss Post är bland de första att omfamna de markbundna paketdrönarna.

Juli sämre än juni i PostNords senaste e-handelsanalys

Juli sämre än juni i PostNords senaste e-handelsanalys

En ny undersökning visar att 63 procent av svenskarna handlade varor på nätet under juli månad.

Sviktande Guess ser framtiden på nätet

Det amerikanska klädmärket följer modet med en sjunkande butiksförsäljning samtidigt som onlinehandeln ökar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nytt samarbete fixar hundglass direkt i appen

Med start idag kan hundar, och deras ägare, i Stockholm beställa Hugo & Celine hundglass och snacks direkt i telefonen.

DHL:s nya logistikterminal ska ge snabbare leveranser

DHL:s nya logistikterminal ska ge snabbare leveranser

Logistikbolaget vill ta ett större grepp om den svenska e-handelsmarknaden med en ny terminal i Västberga strax utanför Stockholm.

Annons
Annons
Mat på nätet upp 38 procent under andra kvartalet

Mat på nätet upp 38 procent under andra kvartalet

Nytt rekord för livsmedelsförsäljningen på nätet som ökar både i lösplock och färdiga middagslösningar.

El-lastbilar kan göra tung <nobr>näthandel</nobr> snällare mot miljön

El-lastbilar kan göra tung näthandel snällare mot miljön

I takt med att de tyngre e-handelspaketen väntas bli allt fler kan de eldrivna lastbilarna få en viktigare roll.

Leveransstrul den vanligaste orsaken till kundernas ilska

Leveransstrul den vanligaste orsaken till kundernas ilska

Lägsta ordervärden för fri frakt och sena leveranser är några av de saker som gör att kunderna inte kommer tillbaka.

RNB lanserar nätbutik i premiumsegmentet för män

RNB lanserar nätbutik i premiumsegmentet för män

Den nya e-handelssatsningen har enligt modekoncernen ingen direkt jämförbar konkurrens från andra e-handelsaktörer.

1
Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem