Annons

Monki expanderar i Kina med lansering på Tmall Monki gör entré på Tmall

Monki expanderar i Kina med lansering på Tmall

2016-03-03 13:32

Monki sällar sig till skaran av västerländska modekedjor som börjar sälja sina varor på marknadsplatsen Tmall.

Den 4 mars lanseras den svenska modekedjan Monki på Kinas största marknadsplats, Alibabas Tmall, rapporterar branschtidningen Habit. Monki har sedan tidigare 36 butiker i Kina, inklusive HongKong. Den första ska ha öppnat redan 2010.

- Det är ett fantastiskt sätt för oss att svara på den stora positiva responsen och efterfrågan från våra kinesiska fans genom att nu göra Monkis mode tillgängligt för alla i Kina, säger Monkis vd Lea Rytz Goldman.

"Början på fint samarbete"

Sedan tidigare har även svenska Polarn O. Pyret knutit ett avtal med Tmall och ett liknande upplägg har synts hos modegiganten Zara. Enligt Monkis hemsida har företaget totalt 105 butiker i 13 länder, så med tanke på att ungefär en tredjedel av dem alltså ligger i Kina kommer det kanske inte som en överraskning att företaget vill finnas representerat på Alibabas jättelika marknadsplats.

Annons
Annons
- Det här här är början på ett fint samarbete mellan Monki och Tmall, säger Lea Rytz Goldman.

Monki grundades 2006 och öppnade då sin första butik i Göteborg. Några år senare köptes företaget av H&M.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Caliroots ska maximera online och offline med ny digital butik

Caliroots ska maximera online och offline med ny digital butik

Andreas Koschnike utlovar superomnibutik.

Annons
Annons
Smilebutiken dubblade e-handeln - nådde 15 miljoner

Smilebutiken dubblade e-handeln - nådde 15 miljoner

Införandet av "livstids öppet köp" ledde till att returerna minskade med 20 procent.

1
Odd Molly slog rekord i <nobr>e-handeln</nobr> - står nu för 40%

Odd Molly slog rekord i e-handeln - står nu för 40%

"Jag är övertygad om att det är rätt tillfälle".

Ny e-handelsskola fick 200 anmälda direkt

Ny e-handelsskola fick 200 anmälda direkt

Ska vara gratis och öppen för alla e-handlare.

1
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNord avslöjar kryphålen kring den nya Kinaavgiften

PostNord avslöjar kryphålen kring den nya Kinaavgiften

"Gåvor" och Luxemburg.

7
Lyko får finsk <nobr>e-handel</nobr> och nytt automatlager i Sverige

Lyko får finsk e-handel och nytt automatlager i Sverige

Lägger 85 miljoner på det nya centrallagret.

Royal Design rekryterar Clas Ohlsons marknadschef

Royal Design rekryterar Clas Ohlsons marknadschef

"En av Sveriges främsta marknadschefer".

Annons
Annons
PostNords Kinaavgift blir 75 kronor

PostNords Kinaavgift blir 75 kronor

Hundratusentals paket kommer inte att hämtas ut.

5
Apoteket inför hemleverans inom två timmar - dygnet runt

Apoteket inför hemleverans inom två timmar - dygnet runt

E-handeln ökade med 40 procent under 2017.

Här är nystartade <nobr>e-handlares</nobr> favoritbransch

Här är nystartade e-handlares favoritbransch

E-handlarnas favorit när de startar butik.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Batteriexperten Europe AB söker:

Produkt- och inköpskoordinator inom e-handel

Kringla söker:

E-handelsansvarig problemlösare, Kringla elcyklar

Searchmint söker:

Digital Growth Manager (E-Commerce)

Monomak söker:

Kontorsassistent inkl orderpackning och kundkontakt


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta