Annons

Monki expanderar i Kina med lansering på Tmall Monki gör entré på Tmall

Monki expanderar i Kina med lansering på Tmall

2016-03-03 13:32

Monki sällar sig till skaran av västerländska modekedjor som börjar sälja sina varor på marknadsplatsen Tmall.

Den 4 mars lanseras den svenska modekedjan Monki på Kinas största marknadsplats, Alibabas Tmall, rapporterar branschtidningen Habit. Monki har sedan tidigare 36 butiker i Kina, inklusive HongKong. Den första ska ha öppnat redan 2010.

- Det är ett fantastiskt sätt för oss att svara på den stora positiva responsen och efterfrågan från våra kinesiska fans genom att nu göra Monkis mode tillgängligt för alla i Kina, säger Monkis vd Lea Rytz Goldman.

"Början på fint samarbete"

Sedan tidigare har även svenska Polarn O. Pyret knutit ett avtal med Tmall och ett liknande upplägg har synts hos modegiganten Zara. Enligt Monkis hemsida har företaget totalt 105 butiker i 13 länder, så med tanke på att ungefär en tredjedel av dem alltså ligger i Kina kommer det kanske inte som en överraskning att företaget vill finnas representerat på Alibabas jättelika marknadsplats.

Annons
Annons
- Det här här är början på ett fint samarbete mellan Monki och Tmall, säger Lea Rytz Goldman.

Monki grundades 2006 och öppnade då sin första butik i Göteborg. Några år senare köptes företaget av H&M.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Zalando tar över - satsar på

Zalando tar över - satsar på "aggressiva" ledtider

Zalandos Nordenchef Kenneth Melchior berättar i en exklusiv intervju om företagets planer för Sverige.

Annons
Annons
Kashmirreklam var för sexig - nätbutik anmäld

Kashmirreklam var för sexig - nätbutik anmäld

Soft Goats marknadsföring uppskattades inte av alla.

1
En halv miljon skor i ny fabrik - flyttar in på 5000 kvadrat

En halv miljon skor i ny fabrik - flyttar in på 5000 kvadrat

Kavats kapacitet ökar med 66 procent.

Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Köper hela Idéguld AB och får därmed en guldsmedsbutik i Borås.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Björn Borg ökar - men <nobr>e-handeln</nobr> backar med 20%

Björn Borg ökar - men e-handeln backar med 20%

Slutade köpa trafik och såg e-handelsförsäljningen sjunka.

Del 2: "Vårt negativa resultat är en del av vår strategi"

Fyndiq svarar på kritiken från handlarna.

2
Mekonomens dotterbolag ska utbilda framtidens mekaniker

Mekonomens dotterbolag ska utbilda framtidens mekaniker

30 elever har antagits till terminsstarten.

Annons
Annons
Ökade med 56% under Q1 - krossade 7 miljarder dollar

Ökade med 56% under Q1 - krossade 7 miljarder dollar

Ingen inbromsning i sikte för den kinesiska e-handelsjätten.

Annons
Annons
Annons
leverantörserbjudanden
Jobb på Ehandel.se

Jollyroom AB söker:

Analytisk marknadsassistent med SEM-ansvar till Jollyroom i Göteborg!

MaxGaming söker:

Marknadsförare till MaxGaming.se

KitchenLab AB söker:

Order-/lageransvarig

Awin söker:

Account Manager

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem