Annons

Polarn O. Pyret lanserar kinesisk näthandel lagom till Singles Day

Polarn O. Pyret lanserar kinesisk näthandel lagom till Singles Day

2015-11-10 15:15

Den svenska barnklädeskedjan tar klivet in i Kina med hjälp av Alibaba och Tmall.

2012 lanserade Polarn O. Pyret, känt för sina randiga kollektioner, en internationell e-handel. Något som innebär att man förutom Sverige även når nätkunder runt om i Europa och USA.

Nu tar man ytterligare ett kliv i den digitala världen och rullar ut sina kläder i Kina med hjälp av marknadsplatsen Tmall.

Annons
Annons
– Lanseringen via Tmall är Polarn O. Pyrets första avstamp i Asien. Tmalls ägare Alibaba Group, är den största e-handelsplattformen för konsumentförsäljning i Kina, säger Thomas Hedström, VD Polarn O. Pyret

Vältajmad lansering

Lanseringen sker tillsammans med YueHan Trading, ett företag baserat i Shanghai som hjälper utländska varumärken och företag att ta sig in på den kinesiska marknaden. Passande nog sker lanseringen lagom till landets stora shoppingfest, Singles Day, som går av stapeln imorgon.

– Vi är oerhört stolta över att vara partner med Polarn O. Pyret i Kina då varumärkets premiumprodukter är en perfekt match med YueHans varumärkes- och produktfilosofi. Vi är extra glada över att lansera nätbutiken strax före Singles Day, säger Johan Aledal, VD YueHan Trading.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Underleverantörer kör olagligt ut e-handlarnas varor

Underleverantörer kör olagligt ut e-handlarnas varor

"Katastrofalt och inte acceptabelt".

Annons
Annons
City Gross planerar mindre citybutiker

City Gross planerar mindre citybutiker

"Möjlighet att hämta ut beställningar gjorda på nätet".

My Perfect Day till Svensk Digital Handels styrelse

My Perfect Day till Svensk Digital Handels styrelse

Ska representera mindre e-handlare.

Amazon gör lagerarbetet till ett datorspel - bokstavligen

Amazon gör lagerarbetet till ett datorspel - bokstavligen

Har rullats ut till 5 distributionscentraler.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

En extra upphämtningsdag till 122 nya länder

En extra upphämtningsdag till 122 nya länder

"En av de mest framgångsrika logistiklösningarna i företagets historia".

Gick från B2B till B2C -

Gick från B2B till B2C - "Kul att vara kontroversiell"

E-handeln som lutar sig mot forskning.

UF-företaget blev ett heltidsjobb - omsatte 3 miljoner

UF-företaget blev ett heltidsjobb - omsatte 3 miljoner

Siktar på att dubbla i år.

Annons
Annons
Svensk Handel:

Svensk Handel: "Vi vill se mer EU-samarbete - inte mindre"

Uppmanar alla handlare att fundera på vilket Europa de vill se innan de går och röstar på söndag.

Annons
Jobb på Ehandel.se

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta