NA-KD satsar offline – igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Onlinebutiken, som grundades 2015, slår upp dörrarna till ännu en pop-up butik. Denna gång i Stockholm.

- Online är fortfarande majoriteten så klart och störst fokus, men vi ser att finnas fysiskt är väldigt varumärkesbyggande, säger Magnus Hjörne, en av medgrundarna till NA-KD i ett pressmeddelande.

Annons

Lokalens yta kommer att uppgå till 2 500 kvadratmeter och butiken kommer att inrikta sig på att sälja sommarkläder. 

Satsar på sin omnikanal

Trots att de är en renodlad onlinebutik har NA-KD börjat satsa allt mer på tillfälliga fysiska butiker. I våras öppnades en pop-up butik i Helsingborg och Göteborg och tidigare har även en sommaroutlet öppnats i Borås. Sommarens pop-up kommer att drivas av retailagenturen Slash.ten.

LÄS ÄVEN: NA-KD öppnar fysisk pop-up

- Vi tror att fler aktörer som har startat på nätet kommer att gå fysiskt, säger Anton Granlund, vd på Slash.ten.

Den nya pop-up butiken kommer att vara igång från och med i juli och tre månader framåt.

Annons