Annons

NetOnNets nya VD laddar för praktik på lagret Susanne Holmström, ny vd på NetOnNet

NetOnNets nya VD laddar för praktik på lagret

2018-05-23 12:40

"Viktigt att komma nära".

Efter en rekryteringsprocess på flera månader stod det i slutet av förra veckan klart att den som efterträder Susanne Ehnbåge som vd för NetOnNet är Susanne Holmström, som närmast kommer från försäkringsbolaget Trygg Hansa. Innan dess arbetade hon i 12 år inom telecom på Tele2.

LÄS ÄVEN: NetOnNet har hittat Susannes ersättare - och det är Susanne

- Nu känns det fantastiskt att få ta med den erfarenhet som jag har fått i andra branscher in till handeln. Det ska bli väldigt spännande, säger hon till Ehandel.se.

Då blir det alltså ännu en ny bransch för din del?

- Ja, men jag tycker att kundbeteendet och utvecklingen mot digitalisering återfinns i många branscher. Beteendet är ofta detsamma, och nu kan jag ta mig med inspiration från mina tidigare branscher. Jag tycker överlag att olika industrier borde vara bättre på att lära sig av varandra. Samtidigt är jag förstås ödmjuk över att jag är ny i just den här branschen.

"Ett fint läge att kliva in nu"

Susanne Holmström hyllar NetOnNet för den omställning som företaget har genomgått de senaste åren. Hon menar att hemelektronikföretaget har varit duktigt på att anpassa sig efter kundbehovet i ett tidigt skede, och att den nuvarande modellen - med en kombination av e-handel och lagershoppar - kommer att gynna NetOnNet framåt.

Annons
Annons
- Den positionen gör att vi är slagkraftiga på marknaden, och nu gäller det att vidareutveckla det, säger hon, och fortsätter:
- Av det jag har sett utifrån så tycker jag att NetOnNet har tagit modiga och tuffa beslut och investerat i IT och infrastruktur i en tuff tid. Så det är ett väldigt fint läge för mig att kliva in nu.

Hur tänker du dig att NetOnNet ska hantera konkurrensen från till exempel aktörer i andra länder?

- Det är lite tidigt för mig att svara på det i detalj, men jag ser NetOnNet som ett nytänkande och flexibelt bolag som rör sig snabbt och är väl anpassat för framtidens marknad. Jag ser att det finns god potential i att bygga vidare på det som har påbörjats.

Inleder med att lära känna personalen

Susanne Holmström tillträder inte sin nya tjänst förrän den 1 oktober i år, men hon har redan hunnit med att besöka delar av företaget. När hon väl är på plats i höst tänker hon inleda med att "lägga tid och kraft på att lära känna företaget och alla medarbetare", som hon uttrycker det.

- Jag tycker att det är viktigt att komma nära de olika delarna i en verksamhet, så jag ser fram emot att tillbringa lite tid på lagret och tänker även ta något samtal i kundtjänsten, berättar hon.

Du planerar alltså att själv packa ett paket eller två?

- Ja, absolut. Om de låter mig vill säga, haha. Jag ser en enorm potential i att lära känna alla delar av ett företag, avslutar Susanne Holmström.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

Annons
Annons
NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Annons
Annons
Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta