Nordic Etail i ny bransch – tar in Gårdssällskapet i gänget

Ska hjälpa e-handlaren att sälja ekologiskt kött.

Efter bland annat cyklar, bildelar och djurfoder tar Nordic Etail steget in i ytterligare en ny bransch. Företaget, eller e-handelsfabriken som de gärna ser sig som, har nämligen investerat i Gårdssällskapet - en e-handel som säljer ekologiskt och närproducerat kött till kunder i Stockholmstrakten.

Precis som i fallen med sina tidigare investeringar kommer Nordic Etail inte bara att gå in i Gårdssällskapet med kapital. I överenskommelsen ingår också att Nordic Etail ska hjälpa sin nya familjemedlem med “IT-utveckling, system och e-handelskunskap”.

Annons

Planen: Expansion i Norden

Gårdssällskapet, som säljer både nötkött, fläsk och lamm, arbetar endast med KRAV-märkta gårdar. När köttet har styckats och förpackats levereras det hem till kundens dörr.

- Tillsammans med Nordic Etail skall nu Gårdssällskapet erövra resten av Sverige genom en effektiv e-handel. På sikt skall även övriga nordiska länder omfattas. Omsättningen som ligger strax under 20 miljoner kronor idag skall därmed mångdubblas de kommande åren, skriver Nordic Etail i ett pressmeddelande.

Annons