Annons

Nosto expanderar - de tar över som VD och Nordenchef Foto: Klarna/Maria Cruseman Jim Löfgren och Björn Walther

Nosto expanderar - de tar över som VD och Nordenchef

2018-06-08 16:30

Rekryterar Klarnas förra USA-chef.

Den finska e-handelsleverantören Nosto, som arbetar med personalisering och merförsäljning, har sedan starten 2013 etablerat sig i över hundra länder. I dag kan bolaget stoltsera med kunder som Åhléns, Gina Tricot och Royal Design.

Totalt uppger Nosto att företaget har samlat över 2 500 kundföretag, men bolaget har större ambitioner än så. Nu är planen att växa ytterligare i bland annat USA, och för att lyckas med det har man satsat på att rekrytera Klarnas förre USA-chef Jim Löfgren.

"Förväntar mig fortsatt hög tillväxttakt"

Han är sedan ett par dagar tillbaka ny VD för Nosto.

- Nosto har ett fantastiskt rykte och är ett av de mest spännande bolagen i världen inom AI och personalisering för retail och e-handel. Jag är väldigt imponerad av företagets innovationsstyrka och expansionen i Norden, Europa och USA, och är stolt över att ha fått förtroendet att leda det framöver. Jag förväntar mig inget annat än fortsatt hög tillväxttakt och ser fram emot att kunna utveckla företagets smarta lösningar ytterligare, samt ge fler handlare världen över möjlighet att ge sina kunder relevanta köpupplevelser, säger Jim Löfgren i ett pressmeddelande.

Nyligen kunde vi berätta att Nostos förre Nordenchef Rikard Andersson lämnade företaget för plattformsleverantören Jetshop.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Nostos Nordenchef Rikard Andersson går till Jetshop

Partneransvarig får ny roll

Nu står det klart att den som efterträder Rikard Andersson är Björn Walther, som sedan i höstas har haft rollen som partneransvarig hos Nosto.

- Som del av byråvärlden har jag tidigare haft möjlighet att introducera kunder för Nostos lösningar och sett vilken positiv effekt det har haft på deras affärer. Det nordiska teamet har lyckats göra denna region till en av våra starkaste marknader. Att vara del av detta team och som kontinuerligt arbetar med att förbättra produkten och e-handelns vardag är väldigt stimulerande, och med våra utökade tjänster och produkter ser vi en god möjlighet till fortsatt tillväxt, säger Björn Walther i en kommentar.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Sellpy omsatte över 100 miljoner -

Sellpy omsatte över 100 miljoner - "Jobbar på alla fronter"

Rött resultat - "Satsar hellre på tillväxt".

Annons
Annons
Sålde piratkopior - på kosttillskott

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Amazon drabbade av piratföretag.

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

Människor och robotar i harmoni?

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Prisjakt satsar på Danmark:

Prisjakt satsar på Danmark: "Ser stor tillväxtpotential"

Finns nu i hela Norden.

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Växte med över 100 miljoner.

"Vår ambition är att ge kunderna ett större sortiment"

Zalando satsar på hållbart mode.

Annons
Annons
Buildor.se tappade 5 miljoner

Buildor.se tappade 5 miljoner

Byggmax koncernen sjönk 4 procent.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta