Annons

Nu har Blocket rullat sin nya köp- och säljapp

Nu har Blocket rullat sin nya köp- och säljapp

2016-03-17 10:34

Något försenat har begagnatsajten nu lanserat sin nya bilddrivna loppis-app som riktar sig till en yngre målgrupp.

Redan i början av november kunde vi berätta om Blockets planer på att lansera köp- och säljappen Shpock i Sverige. Appen, som beskrivs som en streetloppis i mobilen och riktar sig till konsumenter mellan 16 och 24 år, skulle rullas ut vid årskiftet men det har tagit lite längre tid än så.

Nu är det dock dags och idag har appen lanserats på den svenska marknaden. Shpock är framtagen i samarbete med österrikiska systerbolaget Finderly, som lanserade appen redan 2012 och ska ha fler än 10 miljoner användare runt om i Europa, däribland England, Tyskland, Frankrike, Kroatien och Italien.

Bildbaserade annonser

Till skillnad från traditionella Blocket är Shpock mer anpassad för lågprissegmentet i de olika kategorierna och med större fokus på lokal handel. Att lägga upp annonser är gratis men användaren kan betala extra för bättre exponering av sina annonser.

Annons
Annons

Det ska också att vara större fokus på bilder istället för textbaserade annonser och användarna ska kunna följa och chatta med varandra.

– De unga är en mycket viktig målgrupp för Blocket som vi vill närma oss ytterligare. Vi ser skillnader mellan hur personer i olika åldrar föredrar att köpa och sälja begagnat beroende på digitala vanor, livsstil och varor, kommenterade Jan Prokopec, vd på Blocket, den kommande lanseringen i höstas.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons

Svenska Assa köper det smarta låset August för en halv miljard

Ska stärka bolaget inom lösningar för hemleveranser.

Annons
Annons
Instabox fyller på kassan med 15 miljoner kronor

Instabox fyller på kassan med 15 miljoner kronor

Vem sa att ingen gillar paketskåp?

E-rapporten #3: Ordertoppen infaller den 17 december

E-rapporten #3: Ordertoppen infaller den 17 december

Var beredda på orderkalaset.

E-rapporten #3: Årets stora prövning

E-rapporten #3: Årets stora prövning

Stjäl Black Friday julhandeln?

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-rapporten #3: Stockholms län är bäst i Sverige!

E-rapporten #3: Stockholms län är bäst i Sverige!

Tar hem spelet i så gott som samtliga kategorier.

Ebay rapporterar största tillväxten på tre år

Marknadsplatsen växer men analytiker är oroliga över ökande kostnader.

E-handelssuccé: Apoteket ökar med 43 miljoner

E-handelssuccé: Apoteket ökar med 43 miljoner

I stort sett hela försäljningsökningen tillskrivs den ökande handeln av receptförskrivna läkemedel på nätet.

Annons
Annons

Axfood ökar med knappt 7 procent i Q3

Och nu ska e-handelssatsningen inom Willys sprida sig till ytterligare sex städer innan året är slut.

Flattered rapporterar stora besparingar med returtjänst

Flattered rapporterar stora besparingar med returtjänst

Kundtjänstärenden minskade med 30 procent.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem