Annons

Nu har Blocket rullat sin nya köp- och säljapp

Nu har Blocket rullat sin nya köp- och säljapp

2016-03-17 10:34

Något försenat har begagnatsajten nu lanserat sin nya bilddrivna loppis-app som riktar sig till en yngre målgrupp.

Redan i början av november kunde vi berätta om Blockets planer på att lansera köp- och säljappen Shpock i Sverige. Appen, som beskrivs som en streetloppis i mobilen och riktar sig till konsumenter mellan 16 och 24 år, skulle rullas ut vid årskiftet men det har tagit lite längre tid än så.

Nu är det dock dags och idag har appen lanserats på den svenska marknaden. Shpock är framtagen i samarbete med österrikiska systerbolaget Finderly, som lanserade appen redan 2012 och ska ha fler än 10 miljoner användare runt om i Europa, däribland England, Tyskland, Frankrike, Kroatien och Italien.

Bildbaserade annonser

Till skillnad från traditionella Blocket är Shpock mer anpassad för lågprissegmentet i de olika kategorierna och med större fokus på lokal handel. Att lägga upp annonser är gratis men användaren kan betala extra för bättre exponering av sina annonser.

Annons
Annons

Det ska också att vara större fokus på bilder istället för textbaserade annonser och användarna ska kunna följa och chatta med varandra.

– De unga är en mycket viktig målgrupp för Blocket som vi vill närma oss ytterligare. Vi ser skillnader mellan hur personer i olika åldrar föredrar att köpa och sälja begagnat beroende på digitala vanor, livsstil och varor, kommenterade Jan Prokopec, vd på Blocket, den kommande lanseringen i höstas.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
MQ lanserar vårkollektion direkt i mobilen

MQ lanserar vårkollektion direkt i mobilen

Företaget fortsätter utveckla omnikanalkonceptet.

Annons
Annons
Postföretag blir matleverantör

Postföretag blir matleverantör

PostNL får nya arbetsuppgifter.

Ny söt <nobr>e-handelsplattform</nobr> från Skaraborg

Ny söt e-handelsplattform från Skaraborg

Sweet Charlie ska agera motpol till andra e-handelslösningar.

Fraktbolagets nya trick för att spara miljoner

Efter den magiska algoritmen kommer drönare på taket.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Skånska Byggvaror öppnar tre nya butiker

Med snart ett år sedan den senaste butiksöppningen är det nu dags igen.

Qliro låter nu kunderna betala med ett klick

Qliro låter nu kunderna betala med ett klick

E-handelskunderna slipper knappa in långa OCR-nummer.

1
Sportamore växte med 29% - omsätter över 700 miljoner

Sportamore växte med 29% - omsätter över 700 miljoner

Ökade samtidigt rörelseresultatet med knappt 56 miljoner kronor.

3
Annons
Annons

Apotek Hjärtat hälsotestar kunder på nätet

Gratis test ska vägleda kunderna till en hälsosammare livsstil.

Elgigantens hemliga knep: automatisera mera

Elgigantens hemliga knep: automatisera mera

En enklare hemsida är inte den enda ingrediensen.

Enklare hemsida gav Elgiganten 38 procents tillväxt i <nobr>e-handeln</nobr>

Enklare hemsida gav Elgiganten 38 procents tillväxt i e-handeln

Elgiganten såg resultat av förra årets förändringar redan under det nya årets första månad.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem