Annons

Nu har Blocket rullat sin nya köp- och säljapp

Nu har Blocket rullat sin nya köp- och säljapp

2016-03-17 10:34

Något försenat har begagnatsajten nu lanserat sin nya bilddrivna loppis-app som riktar sig till en yngre målgrupp.

Redan i början av november kunde vi berätta om Blockets planer på att lansera köp- och säljappen Shpock i Sverige. Appen, som beskrivs som en streetloppis i mobilen och riktar sig till konsumenter mellan 16 och 24 år, skulle rullas ut vid årskiftet men det har tagit lite längre tid än så.

Nu är det dock dags och idag har appen lanserats på den svenska marknaden. Shpock är framtagen i samarbete med österrikiska systerbolaget Finderly, som lanserade appen redan 2012 och ska ha fler än 10 miljoner användare runt om i Europa, däribland England, Tyskland, Frankrike, Kroatien och Italien.

Bildbaserade annonser

Till skillnad från traditionella Blocket är Shpock mer anpassad för lågprissegmentet i de olika kategorierna och med större fokus på lokal handel. Att lägga upp annonser är gratis men användaren kan betala extra för bättre exponering av sina annonser.

Annons
Annons

Det ska också att vara större fokus på bilder istället för textbaserade annonser och användarna ska kunna följa och chatta med varandra.

– De unga är en mycket viktig målgrupp för Blocket som vi vill närma oss ytterligare. Vi ser skillnader mellan hur personer i olika åldrar föredrar att köpa och sälja begagnat beroende på digitala vanor, livsstil och varor, kommenterade Jan Prokopec, vd på Blocket, den kommande lanseringen i höstas.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Cirkulerande barnkläder får in tre miljoner

Cirkulerande barnkläder får in tre miljoner

Bildar nytt team med Wellstreet och lanserar ny plattform.

Annons
Annons
Johan Lindberg tillbaka som VD för Billmate

Johan Lindberg tillbaka som VD för Billmate

Mattias Hultberg slutade efter drygt ett år - nu gör den förre VD:n comeback.

Ny marknadsplats siktar på att bli Danmarks svar på Etsy

Ny marknadsplats siktar på att bli Danmarks svar på Etsy

Ska göra det enklare för kreativa danskar att sälja sina varor på nätet.

Apoteket ger nyhetsankare makt över kommunikationen

Apoteket ger nyhetsankare makt över kommunikationen

Ska ansvara för utvecklingen av Apotekets kommunikation "i alla kanaler".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Del 1: "Fyndiq utnyttjar att vi handlare är i beroendeställning"

Dålig kommunikation, försämrade villkor och bortprioritering av de som gjort marknadsplatsen möjlig - nu har Fyndiqs handlare fått nog.

4
Kundfavoriten m.nu startar ny <nobr>e-handel</nobr> - får en kvarts miljon

Kundfavoriten m.nu startar ny e-handel - får en kvarts miljon

Tillväxtverket skjuter till 250 000 kronor för att finansiera företagets internationella nätbutik.

1
Donald Trump i Twitter-attack:

Donald Trump i Twitter-attack: "Amazon gör stor skada"

Menade att e-handelsjätten gör att många jobb försvinner.

Annons
Annons
Mobilen lockar trafik - men konverterar fortfarande sämst

Mobilen lockar trafik - men konverterar fortfarande sämst

Endast 2,5 procent av alla e-handelsbesök i en mobiltelefon leder till ett köp.

Annons
Annons
Annons
leverantörserbjudanden
Jobb på Ehandel.se

MaxGaming söker:

Marknadsförare till MaxGaming.se

KitchenLab AB söker:

Order-/lageransvarig

Awin söker:

Account Manager

Teknikproffset Nordic AB söker:

Lagermedarbetare Plock och pack

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem