Annons

Nu har Blocket rullat sin nya köp- och säljapp

Nu har Blocket rullat sin nya köp- och säljapp

2016-03-17 10:34

Något försenat har begagnatsajten nu lanserat sin nya bilddrivna loppis-app som riktar sig till en yngre målgrupp.

Redan i början av november kunde vi berätta om Blockets planer på att lansera köp- och säljappen Shpock i Sverige. Appen, som beskrivs som en streetloppis i mobilen och riktar sig till konsumenter mellan 16 och 24 år, skulle rullas ut vid årskiftet men det har tagit lite längre tid än så.

Nu är det dock dags och idag har appen lanserats på den svenska marknaden. Shpock är framtagen i samarbete med österrikiska systerbolaget Finderly, som lanserade appen redan 2012 och ska ha fler än 10 miljoner användare runt om i Europa, däribland England, Tyskland, Frankrike, Kroatien och Italien.

Bildbaserade annonser

Till skillnad från traditionella Blocket är Shpock mer anpassad för lågprissegmentet i de olika kategorierna och med större fokus på lokal handel. Att lägga upp annonser är gratis men användaren kan betala extra för bättre exponering av sina annonser.

Annons
Annons

Det ska också att vara större fokus på bilder istället för textbaserade annonser och användarna ska kunna följa och chatta med varandra.

– De unga är en mycket viktig målgrupp för Blocket som vi vill närma oss ytterligare. Vi ser skillnader mellan hur personer i olika åldrar föredrar att köpa och sälja begagnat beroende på digitala vanor, livsstil och varor, kommenterade Jan Prokopec, vd på Blocket, den kommande lanseringen i höstas.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Jönköping lanserar app för lokala e-handlare

Jönköping lanserar app för lokala e-handlare

Staden fortsätter satsningarna på att digitalisera stadskärnan.

Annons
Annons
Inställd premiär: Teknikstrul i Amazons obemannade butik

Inställd premiär: Teknikstrul i Amazons obemannade butik

Uppgifter: Kan inte ha fler än 20 personer i butiken samtidigt.

NetOnNet erövrar Norden: Expanderar i Sverige och Norge

NetOnNet erövrar Norden: Expanderar i Sverige och Norge

Allt rött blir blått.

Uppåt för RNB:

Uppåt för RNB: "E-handeln växer med stora tillväxttal"

Positiva tongångar när modejätten Retail and Brands presenterade sina siffror för Q2.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Efter expansionen: Mathem öppnar sitt tredje lager

Efter expansionen: Mathem öppnar sitt tredje lager

Mathem har etablerat ett lager i Malmö för att ge bättre service till kunderna i Sydsverige.

E-handlarna rasar mot kemikalieskatten

E-handlarna rasar mot kemikalieskatten

"Ett tydligt hot mot branschen."

Coop e-handelssatsar i norr - Umeå först ut

Coop e-handelssatsar i norr - Umeå först ut

Fler orter i Norrland kan vara näst på tur.

Annons
Annons
Lampor på nätet tar in över en miljard kronor i kapital

Lampor på nätet tar in över en miljard kronor i kapital

Passar också på att låna pengar.

Linas Matkasse köper upp norskt matkasseföretag

Linas Matkasse köper upp norskt matkasseföretag

Ska dubbla kundstocken och omsättningen.

50 produkter i en annons när Facebook stödjer <nobr>e-handeln</nobr>

50 produkter i en annons när Facebook stödjer e-handeln

Collection är Facebooks senaste annonsformat.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Ingram Micro söker:

Affärsdriven Transportchef Norden

Länna Sport söker:

HAR DU E-HANDELSBAKGRUND OCH SINNE FÖR GRAFISK DESIGN?

H&M söker:

Web Analyst ? H&M Global Marketing

Gate Retail söker:

UX Designer to Gate Retail

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem