Nu släpper e-handlarna in influencers i produktionen

Flattered och Bubbleroom har hoppat på den senaste trenden.

I dag går startskottet för Bubblerooms nya designsamarbete med modeinfluencern Lovisa Barkman. Kollektionen består av 25 plagg som enligt ett pressmeddelande passar "jetset-tjejen som älskar att resa och drömma sig bort".

"En lyxig detaljrik kollektion"

Kollektionen, som har fått namnet “Barkman x Bubbleroom”, uppges vara limiterad och finns förstås endast tillgänglig hos Bubbleroom.

Annons

- Vi jobbar i dagsläget med flera influencers och profiler, och är extra stolta över att i vår lansera vårt designcollab tillsammans med Lovisa. Lovisa har tagit fram kollektionen i ett tight samarbete med vårt inköpsteam och resultatet är en lyxig detaljrik kollektion som representerar vår kund och varumärke på bästa sätt, säger Tina Malmqvist, Marketing Manager Bubbleroom, i en kommentar.

Att låta en influencer marknadsföra produkter är ett drag som vid det här laget är väletablerat hos många e-handlare. Vi har till exempel sett Northern Spirit, Madlady och Tailor Store använda sig av den populära PR-metoden.

LÄS ÄVEN: Storsatsade på Youtuber - omsätter nu 77 miljoner

Influencer skapade garderobsräddare

Den senaste trenden verkar dock vara att släppa in influencern i ett tidigare skede - nämligen redan i produktionen. Flattered har vid det här laget hunnit med att göra designsamarbeten med flera kända influencers, som Emilia de Poret och Michaela Forni. Butikens kunder kan tydligt se vilken influencer som ligger bakom vilken produkt, vilket gör det lätt att följa just sin favorit.

- I mitt jobb vill jag guida och hjälpa kvinnor att göra smarta val när det kommer till garderoben. Jag vill därför skapa en sko som är enkel att bära och på samma gång lyfter ens outfit. Min förhoppning är att vår sko ska bli garderobsräddaren, den där skon man bär både till vardags som till fest och som man alltid packar med på resan, skriver till exempel Emilia de Poret på Flattereds hemsida.

Annons