Annons

Nu släpper e-handlarna in influencers i produktionen Lovisa Barkman gör kollektion åt Bubbleroom

Nu släpper e-handlarna in influencers i produktionen

2018-04-05 14:08

Flattered och Bubbleroom har hoppat på den senaste trenden.

I dag går startskottet för Bubblerooms nya designsamarbete med modeinfluencern Lovisa Barkman. Kollektionen består av 25 plagg som enligt ett pressmeddelande passar "jetset-tjejen som älskar att resa och drömma sig bort".

"En lyxig detaljrik kollektion"

Kollektionen, som har fått namnet “Barkman x Bubbleroom”, uppges vara limiterad och finns förstås endast tillgänglig hos Bubbleroom.

- Vi jobbar i dagsläget med flera influencers och profiler, och är extra stolta över att i vår lansera vårt designcollab tillsammans med Lovisa. Lovisa har tagit fram kollektionen i ett tight samarbete med vårt inköpsteam och resultatet är en lyxig detaljrik kollektion som representerar vår kund och varumärke på bästa sätt, säger Tina Malmqvist, Marketing Manager Bubbleroom, i en kommentar.

Att låta en influencer marknadsföra produkter är ett drag som vid det här laget är väletablerat hos många e-handlare. Vi har till exempel sett Northern Spirit, Madlady och Tailor Store använda sig av den populära PR-metoden.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Storsatsade på Youtuber - omsätter nu 77 miljoner

Influencer skapade garderobsräddare

Den senaste trenden verkar dock vara att släppa in influencern i ett tidigare skede - nämligen redan i produktionen. Flattered har vid det här laget hunnit med att göra designsamarbeten med flera kända influencers, som Emilia de Poret och Michaela Forni. Butikens kunder kan tydligt se vilken influencer som ligger bakom vilken produkt, vilket gör det lätt att följa just sin favorit.

- I mitt jobb vill jag guida och hjälpa kvinnor att göra smarta val när det kommer till garderoben. Jag vill därför skapa en sko som är enkel att bära och på samma gång lyfter ens outfit. Min förhoppning är att vår sko ska bli garderobsräddaren, den där skon man bär både till vardags som till fest och som man alltid packar med på resan, skriver till exempel Emilia de Poret på Flattereds hemsida.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

Fortsatt negativt dock.

Annons
Annons
Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Ger sig in i konkurrensen.

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Försäljningen ökade med 36 procent.

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder:

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder: "Snabb tillväxt"

"Finland var särskilt tillfredsställande".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

Ny anläggning ger resultat.

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Kombineras gärna med AutoStore.

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Ändrade shoppingvanor.

Annons
Annons
Zalando satsar på kvällsleveranser samma dag

Zalando satsar på kvällsleveranser samma dag

"Kommer att bli den nya standarden".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta