Annons

Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids Tru Kids Inc köper Toys R Us och Babies R Us

Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

2019-02-15 13:03

Tru Kids vd kommer från Toys R Us ledning.

Att Top-Toy försattes i konkurs, lade ner Toys R Us och BR-Leksaker och allt som hänt med varumärkena sedan dess är nog en av årets mest omtalade händesler hittills.

Förra veckan meddelade leksaksaktören att de sista 19 öppna Toys R Us-butikerna i Sverige kommer att stängas den här veckan och igår skrev vi om att norska Nordic Toy Team tar över BRs butiker och personal i Norge. Nu rapporterar Forbes senaste nytt - Tru Kids har har köpt Toys R Us varumärke.

LÄS ÄVEN: Lekextra tar över BR:s lokaler och personal

Annons
Annons

Det nybildade bolaget Tru Kids Inc har köpt varumärkena Toys R Us och Babies R Us samt maskot-giraffen Geoffrey. Företaget planerar både en ny e-handelsplattform och 70 nya butiker i Europa, Asien och Indien, dock under namnet Tru Kids Brands. Företaget planerar även att växa varumärket i USA. Inga exakta detaljer kring det har ännu avslöjats, men Tru Kids ska enligt nyhetssajten ta fram en individuell plan för den amerikanska marknaden.

– Vi har en “once in a lifetime opportunity” att skriva nästa kapitel för Toys R Us genom att lansera en nyutvecklad omnikanalupplevelse för våra älskade varumärken här i USA, säger vd Richard Barry.

Flera personer som tidigare haft betydelsefulla poster inom Toys R Us sitter idag i Tru Kids ledning, bland annat Richard Barry som har haft rollen som Global Chief Merchandising Officer. Enligt företaget ska Richard Barry har lärt sig av Toys R Us tidigare misstag, och planerar därför att satsa rejält på Tru Kids e-handel.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Hjälper inte att vara Brand Manager.

Annons
Annons
Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Spaning: "Inte e-handelns fel att kedjorna faller"

Retailspecialisten Magnus Ohlsson om varför vissa kedjor har en utmätt tid kvar på marknaden.

Annons
Annons
Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

E-handlaren vill ta in 8 miljoner kronor.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta