Annons

Nyhetsbrevet som blev fel gjorde stor succé Annorlunda utskick från USAgodis

Nyhetsbrevet som blev fel gjorde stor succé

2017-03-15 15:09

USAgodis.se efter missen: "Vi kanske alltid ska skicka i den här stilen framöver?".

De som får nyhetsbrev från USAgodis.se möttes i veckan av en lite oväntad hälsning. Istället för “Hej” följt av information om vad företaget har på gång, löd introt:

“Hannes, fyll i med någon random text här. Lite erbjudanden å kanske någon kampanj. Väldigt viktigt att du fångar folks uppmärksamhet, så inget tramsigt som din Tinder-profil”.

"Alla rutiner sitter inte"

Ganska snabbt uppstod förvirring kring om det lite annorlunda utskicket med rubriken “Någon bra rubrik om vårt grymma godis” var det det såg ut att vara, det vill säga ett misstag, eller om det i själva verket handlade om ett trick för att dra till sig uppmärksamhet.

Sebastian Pegelow, som är VD på USAgodis, intygar att det handlar om det förstnämnda.

- Vi växer en hel del och alla rutiner sitter helt enkelt inte. Det förbereddes av två personer denna gång och det råkade helt enkelt gå ut till en grupp mottagare av misstag, säger han.

Tänkte "det går åt skogen"

Men ibland kan misstag leda till något gott. Faktum är att det aktuella brevet ska fått en del öppnanden, samt lite extra uppmärksamhet på sociala medier.

Annons
Annons
- Det blev helt enkelt en succé trots att det inte var det riktiga nyhetsbrevet som skickades.

Kan ni förstå de som undrar om det hela är ett PR-trick?

- Givetvis. Vi hade nog själva tänkt så. Men i det här fallet skedde det ett internt misstag som fick en positiv effekt. Första tanken var ju givetvis ”fa* nu går det åt skogen” men det mottogs positivt. Vi kanske alltid ska skicka nyhetsbrev i den stilen framöver?

Ingen blir av med jobbet

Bland de twittrare som undrar om brevskrivaren Hannes fortfarande har ett jobb att gå till, kommer Sebastian Pegelow med lugnande besked.

- Absolut, alla gör misstag i livet. Vi lär dock göra några extra korrläsningar i framtiden. Eller inte. Det får tiden utvisa.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Var tredje produkt är dyrare.

Annons
Annons
PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

Fortsatt negativt dock.

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Ger sig in i konkurrensen.

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Försäljningen ökade med 36 procent.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder:

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder: "Snabb tillväxt"

"Finland var särskilt tillfredsställande".

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

Ny anläggning ger resultat.

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Kombineras gärna med AutoStore.

Annons
Annons
Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Ändrade shoppingvanor.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta