Annons

Nytt svenskt online-only brand ska lyfta med Kickstarter Grundarna Jacob von Matern och Petter Zachrisson

Nytt svenskt online-only brand ska lyfta med Kickstarter

2018-10-15 10:50

"Direkt till konsument, utan några mellanhänder".

Två vänner från Nynäshamn, Jacob von Matern och Petter Zachrisson, vill skaka om friluftsbranschen med sitt nya varumärke Norra. Jacob von Matern ska vara designern i duon, och han har tidigare jobbat för Haglöfs, medan Petter Zachrisson ska vara e-handelsexperten.

Tanken är att Norra ska vara ett online-only varumärke och en egen e-handel är på väg att lanseras.

- Vi har tröttnat på att bra och kvalitativa produkter med miljötänk alltid kostar orimligt mycket. Vi vill ändra på detta genom att ta fram funktionella kläder och utrustning från noggrant utvalda och hållbara material, och sälja direkt till konsument, utan några mellanhänder, via e-handel, säger Petter Zachrisson till Ehandel.se

Kickstarter sen e-handel

Innan företaget öppnar sin nätbutik så är dock planen att ta deras första produkt, som är en friluftsbyxa, till Kickstarter.

Annons
Annons
- För närvarande arbetar vi med den första produkten, en friluftsbyxa i högsta kvalitet som vi kallar för "Ljung". Planen är att lansera den via crowdfunding-plattformen Kickstarter.com inom kort. Nästa steg är att öppna upp vår webbshop, säger Petter Zachrisson.

Norra ska se sig själva som ett renodlat e-handelsföretag och genom att kapa mellanhänder och sälja direkt till kund så hoppas man kunna erbjuda hög kvalitet till lågt pris. Ljung ska vara en klassisk friluftsbyxa i stretch, ekologisk bomull och återvunnen polyester.

- Norra kommer att erbjuda sin byxa till ett pris på 1195 kronor, vilket är betydligt mindre än vad konsumenter idag behöver betala för en likvärdig byxa, skriver företaget.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta