Odd Mollys e-handelsemission var het – drog in 37 miljoner

Övertecknad med 39 procent.

I april kunde vi berätta om hur Odd Molly planerade en nyemission som skulle ta in 27 miljoner kronor till deras e-handelssatsning. Intresset för nyemissionen var hög och nu får e-handeln en boost på 37 miljoner kronor.

LÄS ÄVEN: Nyemission på 27 miljoner ska lyfta Odd Mollys e-handel

Annons
Annons

- Vi är mycket glada över det stora intresse som visats för Odd Molly och bolagets framtida resa, med en övertecknad företrädesemission och en fullt utnyttjad övertilldelningsemission som tillför bolaget totalt cirka 37,3 miljoner kronor, säger styrelseordförande Patrik Tillman i ett pressmeddelande.

"Många som tror på Odd Molly"

Företrädesemissionen blev övertecknad med drygt 39 procent och garantiåtagandena som lämnades av företagets fyra största aktieägare behövde därmed inte tas i anspråk.

- Vi är många som tror på Odd Mollys framtida tillväxt utifrån en redan i dag stark position online. Emissionerna ger oss nu än bättre förutsättningar att genomföra vår tillväxtstrategi med accelererad internationell expansion och fortsatta digitala satsningar i sikte, säger Patrik Tillman.

LÄS ÄVEN: Odd Molly avslöjar allt om den egna e-handeln

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!