Annons

Partykungen utses till Gasell och blickar nu mot Norge Joel Svensson

Partykungen utses till Gasell och blickar nu mot Norge

2015-10-08 10:52

Partykungens grundare Joel Svensson prisades igår av Dagens industri efter de senaste årens framgångar.

För att ett bolag ska räknas som Gasellföretag ska ett antal krav ha uppfyllts. Bland annat ska bolagets omsättning överstiga tio miljoner kronor och dessutom ha vuxit kontinuerligt under de senaste tre åren. Företaget ska också ha vuxit organiskt och inte genom förvärv eller fusioner, samt ha minst tio anställda.

Så det är höga krav för att bli ett Gasellföretag, och Partykungens VD Joel Svensson var glad över att tillsammans med sin kollega Jeff Jansson få ta emot utmärkelsen igår kväll när den delades ut av Dagens industri.

- Det är alltid roligt att få utmärkelser. När man är egenföretagare är det ingen som säger att man gör ett bra jobb, så det här blir som ett bevis på att det man gör uppskattas, säger han.

Flera priser de senaste åren

De senaste åren har Partykungen haft en lyckad tillväxt och fått flera andra priser. Bland annat har Joel Svensson utsetts till Årets unga företagare 2014 och Partykungen utsågs till Årets Butik under Emeet 2012. Nästa steg för företaget är att lansera i Norge, något som kommer att ske under början av 2016.

Enligt Joel Svensson har bolaget nyligen rekryterat en person som tidigare arbetat i Norge som en del av den planerade satsningen i grannlandet.

Annons
Annons

Vad tror du att era framgångar beror på?

- Det är många faktorer, men det handlar kanske framför allt om bra tajming.

Kunde du tänka dig att det skulle finnas ett så stort intresse för den här typen av produkter när du började?

- Nej, det tror jag inte att någon trodde. Men när man tänker efter så firar ju alla någonting, det kan ju handla om allt från nyår till studenten, så det finns en stor marknad, säger Joel Svensson.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

Annons
Annons
3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta