Patrik Rees: E-handel behöver bli upplevelsehandel

Bygghemmas grundare går in som delägare i den gotländska reklambyrån Hill. Nu vill han förbättra kundupplevelsen på nätet.

Hill har i dagsläget 16 anställda, tio på huvudkontoret i Visby och sex på Stockholmskontoret. Bland kunderna syns företag som HSB, Kung Markatta, Gotlands Bryggeri, Annas Pepparkakor och branschorganisationen Visita.

De senaste åren har Hill breddat med strategi, pr, content och egen filmproduktion, nu vill man vara med och föra e-handeln framåt. Något man hoppas kunna göra med hjälp av Patrik Rees, grundare av e-handelsjätten Bygghemma.se, som nu går in som ny delägare i reklambyrån.

Annons

– Hill har länge velat göra en strategisk satsning mot e-handeln. Vi ser stora möjligheter att förbättra kundupplevelsen i e-handeln, hela vägen från sajt till hemleverans. Tack vare att Patrik Rees går in med sin expertis och sitt kontaktnät kan vi nu göra den satsningen, säger Lars Andersson, VD på Hill.

Ett flertal e-handelsinvesteringar

Patrik Rees lämnade det operativa arbetet i Bygghemma sommaren 2014 och tanken var då att han skulle ta det lite lugnare, men så har det inte riktigt blivit. Bland annat har han investerat i ett flertal snabbväxande e-handelsföretag, som Funera, Stor & Liten och Snusbolaget.

Nu går han alltså även in som delägare i Hill tillsammans med företagets grundare Daniel Hillström och VD:n Lars Andersson. Tillsammans hoppas man kunna förbättra kundupplevelsen inom e-handeln.

– Under mina år inom e-handeln har jag sett att det behövs bättre stringens mellan den digitala och fysiska kundupplevelsen. Hela vägen från sajt till hemleverans måste hålla ihop kommunikativt. Vi behöver gå från e-handel till upplevelsehandel, säger Patrik Rees.

Annons