Annons

Polarn O. Pyrets e-handel omsätter nu 94 miljoner Nanna Hedlund, vd på Polarn O. Pyret

Polarn O. Pyrets e-handel omsätter nu 94 miljoner

2017-10-13 09:00

Står för 13 procent av varumärkets totala försäljning.

"En markant resultatförbättring". Så beskriver Polarn O. Pyret den största nyheten i sin rapport för det fjärde kvartalet, där företagets siffror för hela verksamhetsåret - som tog slut den 30 september i år - också avslöjas. Klädbutiken nådde ett rörelseresultat på 36,1 miljoner kronor, vilket kan jämföras med förra årets siffra på minus 5,3 miljoner kronor. Resultatnivån uppges vara företagets bästa sedan räkenskapsåret 2010/2011.

Ökade med 30 procent på nätet

Och det förbättrade resultatet är inte den enda ljuspunkten hos företaget. Bolagets e-handel har också gjort bra ifrån sig under året.

- Den svenska e-handeln har haft en stark tillväxt med en ökning om 30 procent från föregående år. Detta visar tydligt att bolagets förbättringsarbete och digitalisering som implementerades under det senaste året, fungerat väl, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Polarn O. Pyret hade under året en nettoomsättning på 723 miljoner kronor, och e-handeln uppges stå för 13 procent av varumärkets totala försäljning. Det innebär att företaget sålde för knappt 94 miljoner kronor online.

Annons
Annons

"Vi är på rätt väg"

Enligt Polarn O. Pyret har framgångarna att göra med bland annat utveckling av sortiment och design, samt med ett “förändringsarbete för att göra varumärket mer relevant och attraktivt för fler”.

- Jag är otroligt glad att se att den inriktning och det förändringsarbete som vi påbörjade för lite mer än ett år sedan har mottagits så väl av marknaden och vi är stolta och glada att redan se en sådan positiv respons från våra kunder. Vi ser det som ett tydligt kvitto på att vi är på rätt väg, säger Polarn O. Pyrets vd Nanna Hedlund.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Annons
Annons
Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

Arga kunder uppmanade till bojkott.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Ny konkurs i detaljhandeln.

15-årigt märke satsar på omni:

15-årigt märke satsar på omni: "Ser synergieffekter framför oss"

Siktar utanför Skandinavien.

Deras klockbutik ska sätta Norrland på <nobr>e-handelskartan</nobr>

Deras klockbutik ska sätta Norrland på e-handelskartan

"Är nog rätt patriotiska här uppe".

Annons
Annons
Vass <nobr>e-handel</nobr> skär upp portarna - skickar rakblad

Idag: Vass e-handel skär upp portarna - skickar rakblad

Prenumerationer blir hett igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta