Annons

Posh Living vill växa på nätet - han blir ny VD Victor Malmqvist

Posh Living vill växa på nätet - han blir ny VD

2018-09-25 08:50

"Har viktiga erfarenheter från detaljhandelns alla led".

Inredningsföretaget Posh Living har tre fysiska butiker i Stockholmsområdet, men också en egen e-handel. Företaget kom under sitt senaste verksamhetsår upp i en omsättning på knappt 45 miljoner kronor, och det ska vara i e-handeln som den starkaste tillväxten sker.

Posh Living har under de senaste åren stadigt ökat sin omsättning, och för att säkra fortsatt tillväxt har bolaget nu satsat på en ny vd. Han heter Victor Malmqvist och kommer senast från inredningsbolaget Eightmood, där han bland annat ansvarade för varumärkeslanseringar i USA.

- Posh Living har utan tvekan Sveriges snyggaste möbel- och inredningsbutiker och det är verkligen ett privilegium att få jobba med så kreativa och duktiga människor. Mitt uppdrag är tydligt; att fortsätta öka försäljningen och att ta marknadsandelar genom att stärka Posh Livings varumärke och vårt unika koncept, säger Victor Malmqvist i ett pressmeddelande.

"En stark entreprenör"

Från Posh Livings sida är man säker på att Victor Malmquist kommer att vara starkt bidragande till företagets fortsatta utveckling. 

Annons
Annons
- Vi är oerhört glada och nöjda med rekryteringen av Victor, som har viktiga erfarenheter från detaljhandelns alla led, e-handel och ledning av ett bolag i kraftig tillväxt. Med Victor får vi in en stark entreprenör i bolaget som kommer att fortsätta utveckla organisationen och ha fokus på tillväxt i butik och på webben, säger Björn Frick och Barbro Berggren Pålman, grundare och ägare av Posh Living.

Utöver e-handeln och de fysiska butikerna, driver Posh Living sedan en tid tillbaka en inredningsverksamhet som riktar sig till både företag och privatpersoner.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Första Amazon Go-butiken utanför USA

Första Amazon Go-butiken utanför USA

Redo för lansering i London.

Annons
Annons
Osmidig checkout - <nobr>e-handlare</nobr> förlorar kunder

Osmidig checkout - e-handlare förlorar kunder

Ny rapport.

Nya Varubreven en besvikelse:

Nya Varubreven en besvikelse: "Ingen större skillnad"

E-handlarna talar ut.

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Ny e-handlare delar med sig av de första stegen på resan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handelsdöden</nobr> slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

E-handelsdöden slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

Konkurrensen blev för tuff.

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

Kostnadsfritt för premiumkunder.

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

Starkast tillväxt på nätet.

Annons
Annons
Välkommen till den nya hypersnabba webben

Helgläsning: Välkommen till den nya hypersnabba webben

Warp speed, Mr. Sulu.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta