Annons

PostNord lovar att ringa vid hemleverans

PostNord lovar att ringa vid hemleverans

2016-08-23 11:00

Bättre hemleveranser utlovas av fraktbolaget.

Vår gamla postjätte PostNord har det inte lätt just nu. Kritik kommer ifrån alla håll och kanter och inte minst e-handlare är missnöjda med tjänsterna som logistikjätten erbjuder.

Utöver diskussioner om huruvida antalet reklamationer är ett tecken på kvalitén eller inte så har klagomål även framförts kring hemleveranserna. PostNords chaufförer sägs inte ringa kunderna för att stämma av vid leverans. Inte ens då ett mobilnummer finns på avin.

"Tagit till oss av den kritik som framförts"

Detta har tydligen inte varit på grund av lata chaufförer utan det har varit en policy hos företaget och PostNord backar nu efter påtryckningar i media.

Annons
Annons
- Chaufförer har fram till nu inte heller behövt ringa mottagaren om de haft tillgång till telefonnummer, eftersom detta inte ingår i tjänstevillkoren. Det är denna instruktion vi nu ändrar, meddelar PostNord.

PostNords nya policy är nu att alltid ringa kunden om det behövs och är möjligt. De ska även skärpa uppföljningen av utförda hemleveranser där till exempel chaufförer som felaktigt hävdar att de gjort leveransförsök får en varning. Problemen ska främst gälla paket som kommer ifrån utlandet till Sverige enligt PostNord.

- Marknaden för hemleveranser växer kraftigt och vi kan inte längre nöja oss med att luta oss mot de villkor som fastställts i internationella samarbeten. Vi har tagit till oss av den kritik som framförts och inför omgående nya rutiner och ny uppföljning för att bli tydligare för våra kunder och ytterligare stärka vår paketkvalitet.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Sellpy omsatte över 100 miljoner -

Sellpy omsatte över 100 miljoner - "Jobbar på alla fronter"

Rött resultat - "Satsar hellre på tillväxt".

Annons
Annons
Sålde piratkopior - på kosttillskott

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Amazon drabbade av piratföretag.

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

Människor och robotar i harmoni?

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Prisjakt satsar på Danmark:

Prisjakt satsar på Danmark: "Ser stor tillväxtpotential"

Finns nu i hela Norden.

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Växte med över 100 miljoner.

"Vår ambition är att ge kunderna ett större sortiment"

Zalando satsar på hållbart mode.

Annons
Annons
Buildor.se tappade 5 miljoner

Buildor.se tappade 5 miljoner

Byggmax koncernen sjönk 4 procent.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta