Annons

PostNord lovar att ringa vid hemleverans

PostNord lovar att ringa vid hemleverans

2016-08-23 11:00

Bättre hemleveranser utlovas av fraktbolaget.

Vår gamla postjätte PostNord har det inte lätt just nu. Kritik kommer ifrån alla håll och kanter och inte minst e-handlare är missnöjda med tjänsterna som logistikjätten erbjuder.

Utöver diskussioner om huruvida antalet reklamationer är ett tecken på kvalitén eller inte så har klagomål även framförts kring hemleveranserna. PostNords chaufförer sägs inte ringa kunderna för att stämma av vid leverans. Inte ens då ett mobilnummer finns på avin.

"Tagit till oss av den kritik som framförts"

Detta har tydligen inte varit på grund av lata chaufförer utan det har varit en policy hos företaget och PostNord backar nu efter påtryckningar i media.

Annons
Annons
- Chaufförer har fram till nu inte heller behövt ringa mottagaren om de haft tillgång till telefonnummer, eftersom detta inte ingår i tjänstevillkoren. Det är denna instruktion vi nu ändrar, meddelar PostNord.

PostNords nya policy är nu att alltid ringa kunden om det behövs och är möjligt. De ska även skärpa uppföljningen av utförda hemleveranser där till exempel chaufförer som felaktigt hävdar att de gjort leveransförsök får en varning. Problemen ska främst gälla paket som kommer ifrån utlandet till Sverige enligt PostNord.

- Marknaden för hemleveranser växer kraftigt och vi kan inte längre nöja oss med att luta oss mot de villkor som fastställts i internationella samarbeten. Vi har tagit till oss av den kritik som framförts och inför omgående nya rutiner och ny uppföljning för att bli tydligare för våra kunder och ytterligare stärka vår paketkvalitet.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Annons
Annons
Han lämnar Nelly -  tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Han lämnar Nelly - tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Tar plats i koncernledningen.

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

E-handelsökade med 37 procent.

19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

Kunde inte framgångsrikt avsluta rekonstruktionen.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Vad gör kunderna när matbutikerna tar ställning?

Helgspecial: Vad gör kunderna när matbutikerna tar ställning?

Bra eller dåligt att sluta med flyg och kött?

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Annons
Annons
Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta