Annons

Premiär för nya LYKO.se: Lyko.se har fått ett nytt utseende

Premiär för nya LYKO.se: "Det går extremt snabbt"

2016-10-06 11:32

LYKO.se har blivit snabbare och fått en ny design.

Under gårdagen möttes LYKO:s besökare av ett meddelande om att sajten tyvärr var tillfälligt nere eftersom tekniska uppdateringar pågick. Nu har nya LYKO.se sett dagens ljus och det är tydligt att sidan har blivit betydligt snabbare än den var förut.

- Ja, det går extremt snabbt. Vi har egentligen byggt om allt från grunden men för kunderna är det framför allt den nya designen och den snabba hastigheten som kommer att märkas, säger grundaren Rickard Lyko.

"Hela infrastrukturen helt ny"

Den nya snabba tekniken innebär bland annat att nätbutiken nu har en bättre beredskap för tillfälliga peakar i trafiken, något bolaget väntar sig den kommande tiden med Black Friday och julhandeln i antågande.

Eftersom sajten numera förladdas kan användaren fortsätta med sitt köp i lugn och ro även om hon eller han till exempel sitter på ett tåg som kör in i en tunnel. Till skillnad från den gamla sidan riskerar nämligen inte den nya att hänga sig bara för att nätet slutar att fungera.

Annons
Annons
- Hela infrastrukturen är helt ny. Vi vill förstås hänga med i utvecklingen och nu kände vi att det var dags att ta det här steget.

Satsar på mer interaktion

Den nya sidan kan i vissa avseenden tolkas som en light-version av den gamla, berättar Rickard Lyko. Företaget räknar med att en del buggar inledningsvis och har därför valt att sätta igång valda funktioner allt eftersom. I samband med premiären har till exempel recensionerna tagits bort, men tanken är att de ska återkomma längre fram tillsammans med en rad nya funktioner.

Uppgraderingen ska ha gjorts bland annat för att det ska bli möjligt med mer användarinteraktion på sajten, så recensionerna kommer troligtvis att se annorlunda ut när de återkommer.

- Man kan säga att det här är starten för nyutvecklingen av vår sajt. Så den kommande tiden kommer vi att släppa flera nyheter, säger Rickard Lyko.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta