Annons

Proffsmagasinet satsar på snabba leveranser till dörren

Proffsmagasinet satsar på snabba leveranser till dörren

2016-03-04 12:32

Jetpak fortsätter att locka kunder med sina expressleveranser.

Jetpak har sedan en tid tillbaka satsat allt mer på e-handeln, bland annat med nya tjänster anpassade för nätbutiker. I slutet av 2015 köpte man även upp transport- och logistikföretaget Götaland Logistik för att stärka sin närvaro i Skåne- och Öresundsregionen.

En satsning som verkar betala av sig. Nu har man lockat till sig ytterligare en kund i form av Proffsmagasinet som bland annat säljer verktyg och mätinstrument. Ett samarbete som innebär att nätbutikens kunder nu kan få hem sin beställning samma dag.

– Att addera expressleveranser i vårt erbjudande är en ytterligare pusselbit i vårt arbete att ha marknadens bästa service, säger Jonathan Körösi, CEO Assistent Proffsmagasinet.

3 500 utvalda postnummer

Kunder som lägger sin beställning före klockan 09.00 på vardagar kan nu välja att få hem sina grejer samma eftermiddag. Expressleveranserna är möjliga inom 3500 utvalda postnummer inom Stockholms, Göteborgs, Malmös samt Uppsalas Län och fler städer ska rullas ut under året.

Annons
Annons

Samarbetet påminner en del om det som Jetpak och Skincity inledde sommaren 2015, och som i oktober utökades till 21 orter.

– Proffsmagasinet har sedan starten utmanat den traditionella bygghandeln, därför känns det väldigt bra att kunna erbjuda verktyg och mätinstrument utan långa bilköer och timmar från arbetsplatsen, säger Jonathan Körösi.

Jimmy Andersson

Redaktör

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Hos Garden Glory är idén viktigare än produkten

Intervju: Hos Garden Glory är idén viktigare än produkten

Linda Brattlöfs e-handel Garden Glory kombinerar trädgårdsskötsel och mode.

Annons
Annons

Miljardsatsning på nytt logistikcenter utanför Örebro

Fastighetsbolaget Catena gör efter sin e-handelssatsning i Ängelholm en ny storsatsning i Örebro.

Visas VD hotar PayPal med krig om nätkunderna

Visas VD hotar PayPal med krig om nätkunderna

Enligt Visa uppmanar PayPal användarna att betala direkt från sina bankkonton, något som innebär missade intäkter för kortjätten.

Twitter skiftar fokus från köpknappar till annonser

Det sociala nätverket ger inte helt upp sin satsning på e-handeln men ska framöver satsa mer på retargeting, så kallad återannonsering.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Köp i videoannons nästa steg i Facebooks e-handelsflirt

Facebook uppges vara på gång att lansera möjlighet för kunderna att handla direkt i forumets videoannonser.

KidsBrandStore överger sina lokaler för en korvfabrik

KidsBrandStore överger sina lokaler för en korvfabrik

E-handlaren har växt ur sina gamla lokaler och i sommar flyttar man in i ett nyrenoverat lager.

100 miljoner bluffmail med Amazon som avsändare

100 miljoner bluffmail med Amazon som avsändare

Säkerhetsexperter varnar för mail med elak kod som tar den drabbade datorn som gisslan.

Annons
Annons
Ogvall om EU-paketet:

Ogvall om EU-paketet: "Lite Sovjetunionen över det hela"

Svensk Digital Handels VD Jonas Ogvall ser flera problem med EU:s föreslagna e-handelsregler.

Kunden bryr sig inte om frakt, de bryr sig om leverans

Debatt: Kunden bryr sig inte om frakt, de bryr sig om leverans

Anton Johansson ryter nu till i en artikel här på Ehandel.se och menar på att kunden skiter fullkomligt i frakten.

10

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem