Annons

Quickbutik lanserar sin tredje funktion på en vecka Quickbutik vill att du ska fira oftare

Quickbutik lanserar sin tredje funktion på en vecka

2016-01-25 12:10

Efter Swish-lösningen kom en koppling till Fyndiq och nu lanserar Quickbutik en ny funktion som ska skänka e-handlarna lite extra glädje.

I förra veckan kunde vi berätta att uppstickaren Quickbutik var den första e-handelslösningen att integrera Swish för e-handel i sin plattform. Kort därefter såg man till att lansera en Fyndiq-koppling, något även många andra plattformar har idag.

– Fyndiq är ännu en integration bland en rad kommande, som är en del av planen för att rusta upp Quickbutik till att ha en komplett plattform för att underlätta mindre e-handlare, säger Azddin Benberkan, grundare och VD på Quickbutik.

Som nykomling i e-handelsvärlden gäller det dock att inte slå sig till ro och idag rullar Quickbutik ut ännu en ny, och kanske lite mindre seriös, men ack så viktig funktion.

Vill se e-handlarna fira mer

Den nya funktion har fått namnet Quickbutik Celebrate och ska hjälp e-handlare att glädjas åt alla sina beställningar, som om den vore den första.

Annons
Annons
– Oftast ger din första beställning en fantastisk känsla av att man är på rätt väg och försäljningen nu officiellt är igång. Sedan är det lätt att man börjar se beställningar som kommer in som utmaningar, vilket ofta slutar med att man jobbar i samma vanliga rutin och glömmer glädjen vid att ha försäljning, säger Azddin Benberkan.

Det hela fungerar som så att det vid varje ny beställning finns möjligheten att spela upp valfritt YouTube-klipp som ska ge butiksägaren ett leende på läpparna över att de är just e-handlare.

– Med Quickbutik Celebrate hoppas vi att kunna påminna svenska e-handlare om att fira beställningar mer och öka glädjen vid tillfällen där man behöver det, säger Azddin Benberkan.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

748 000 anmälningar.

Annons
Annons
MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

Ska sälja gamla produkter.

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Ersättaren hittad.

Valutakrisen: "Nettoeffekten för handeln är tyvärr dålig"

Svensk Handels chefsekonom varnar för följderna av den svaga valutan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Han lämnar Nelly -  tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Han lämnar Nelly - tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Tar plats i koncernledningen.

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

E-handelsökade med 37 procent.

Annons
Annons
19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

Kunde inte framgångsrikt avsluta rekonstruktionen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta