RNB lanserar nätbutik i premiumsegmentet för män

Den nya e-handelssatsningen har enligt modekoncernen ingen direkt jämförbar konkurrens från andra e-handelsaktörer.

RNB, Retail and Brands, som bland annat äger butikskoncepten Brothers och Polarn o. Pyret har idag rullat ut sitt nya e-handelskoncept, Man of a kind.

Fokus ligger på premiumsegmentet och sortimentet i butiken kommer att bestå av herrvarumärken som Corneliani, Ermenegildo Zegna, Hugo Boss, Eton, Jil Sander, Kenzo och Paul Smith.

Annons

– Med ett stort antal exklusiva varumärken inom herrmode samt kompletterande premiumtjänster möter vårt erbjudande ett behov utan någon direkt jämförbar konkurrens från andra e-handelsaktörer, säger Magnus Håkansson, vd och koncernchef för RNB.

Stilrådgivning och inspirerande artiklar

De kompletterande premiumtjänsterna som Håkansson nämner är exempelvis made-to-measure, stilrådgivning och inspirerande artiklar om manlig stil och mode.

Stiltips och redaktionellt innehåll är dock inget revolutionerande i e-handeln och Frontend är ett av flera exempel på herrmodesajter som satsar på konceptet.

– Viktigt att påpeka är att vi har en lång erfarenhet av att driva butikskoncept samt serviceerbjudande av absolut högsta klass. Den erfarenheten tar vi nu med oss när vi skapar motsvarande erbjudande i en digital butik, säger Magnus Håkansson.

Annons