Rapunzel of Sweden ska få löshåret att växa i Finland

Löshårsföretaget expanderar och etablerar sin första Concept Store med butik och salong utanför Sverige.

De svenska satsningarna i vårt östra grannland fortsätter, efter digitala begravningar är det nu dags för löshåret att ta Finland med storm. Det eftersom e-handelsföretaget Rapunzel of Sweden i sommar gör sin första fysiska etablering utomlands och öppnar en Concept Store med salong och butik i Helsingfors.

Att just Finland blir Rapunzels första utlandssatsning är inte så konstigt då det är företagets näst största marknad med närmare 60 000 webbkunder.

Annons

– Den finska marknaden har under flera år varit en av våra viktigaste. Att nu komma ännu närmare dessa kunder och att få möjligheten att öppna upp vår första Concept Store utomlands känns både spännande och roligt, säger Sofia Bertills, VD på Rapunzel of Sweden.

Ska bli en ledande aktör inom löshår

Rapunzel of Sweden har gjort en imponerande resa sedan starten 2007. Företaget som har sitt huvudkontor i Umeå säljer idag löshår på nätet till mer än 60 länder världen över och omsatte 116 miljoner kronor under 2014.

Företagets grundare Ida Backlund har prisats för sitt entreprenörskap flertalet gånger och på senare år har man även öppnat frisörsalonger runt om i Sverige. Nu är det alltså dags för Finland och etableringen är en del i företagets expansionssatsning med planer på att etablera bolaget som ett internationellt varumärke och ledande aktör inom löshår.

– Genom vår Concept Store hoppas vi kunna nå många av våra befintliga kunder i och runt Helsingfors. Målsättningen är också att vi ska kunna fortsätta på Rapunzels fantastiska tillväxtresa och nå ut till ännu fler nya kunder, här känns Helsingfors som ett mycket positivt och naturligt steg i rätt riktning, säger Sofia Bertills.

Annons