Annons

Returtjänsten går omnichannel med ny lösning Jörgen Dernbrant

Returtjänsten går omnichannel med ny lösning

2017-03-07 09:05

Expert är en av de första omnikunderna.

I slutet av förra året meddelade Reclaimit att de tagit in nytt kapital och även Anton Johansson som investerare. Reclaimit är en molntjänst som ska göra returerna smidigare för e-handlarna och deras kunder.

Företaget har kunder som CoolStuff, Expert, NetOnNet och Skånska Byggvaror och säger sig vara marknadsledande i Norden inom system för retur- och reklamationshantering.

Nu meddelar företaget den första nyheten sedan bolaget “växlade upp med nytt kapital”. Reclaimit tar nu sin returtjänst till de fysiska butikerna. Eller rättare sagt omnikanalsaktörer som både har butiker och e-handel.

- Vi har på senare tid sett ett stort behov av systemlösningar på retailmarknaden, som knyter ihop alla säljkanalers olika processer, inte minst när det gäller returer och reklamationer. Då vi numera har erfarenhet av både butikshandel och e-handel ser vi det som ett naturligt steg att även kunna tillhandahålla en omnichannel-lösning, säger Jörgen Dernbrant, COO och medgrundare av Reclaimit.

Ska fungera oavsett säljkanal

Reclaimit ska redan ha levererat lösningar till fysiska butiker men det nya nu blir att deras huvudtjänst kommer att fungera oavsett kanal. En av de första att använda omnikanallösningen ska vara Expert:

Annons
Annons
- En av de kunder som nu valt att använda Reclaimit för sin retur-, reklamations- och servicehantering i alla säljkanaler är Expert som ska starta upp ny webbkanal där Reclaimits system kommer att användas på samma sätt som i alla sina butiker i de nordiska länderna, skriver företag.

Experts webbsatsning i Sverige kommer som vi tidigare berättat att heta Power och först och främst vara en e-handel, även om fysiska butiker ligger i planerna.

Reclaimits nya lösning kommer att lanseras officiellt under D-Congress i Göteborg på torsdag.

- Med vår nya omnichannel-lösning så integreras systemen med varandra så att det blir samma funktion både för e-handel och butiker. Det vill säga kunder kan registrera sitt ärende online oavsett om det är köpt i butik eller online. Butikernas kundtjänst får full tillgång till samtliga retur, reklamations och serviceärende oavsett om det är registrerat i butik, online eller av kundtjänst, säger Jörgen Dernbrant.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Annons
Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta