Annons

RoyalDesign slår upp portarna till ny supermodern sajt

RoyalDesign slår upp portarna till ny supermodern sajt

2018-10-12 15:30

11 miljoner för branschens Ferrari.

- Drygt 11 mille fattigare och ett gäng gråa hår men nu är vi live, säger Magnus Petterson till Ehandel.se på torsdagsmorgonen, efter att han under natten varit med och lanserat företagets nya sajt.

Nyligen kunde vi berätta om hur e-handlaren och butikskedjan RoyalDesign investerade tio miljoner kronor i en större omnikanalsatsning. Men den siffran kommer nu alltså att stiga när den nya sajten lanseras och fortsätter att utvecklas de kommande nio månaderna.

LÄS ÄVEN: RoyalDesign investerar tio miljoner i ny omnikanalsatsning

- Vi är ett e-handelsföretag och även om vi ska ha fysiska butiker på lägen där det främjar vår verksamhet så står de inte ens för 20 procent av omsättningen. Det är online som vi satsar och är starka, sade företagets vd Magnus Petterson i augusti.

Och att e-handeln är i fokus står klart när företaget igår slog upp sin nya sajt på RoyalDesign.se, som Magnus Pettersson försäkrar oss om kommer att vara “branschens Ferrari” om sex månader. Företaget har nämligen valt att lansera en “slimmad version” i detta första skede.

Annons
Annons
- Extremt tacksam över alla i projekt-teamet som slitit "hund" för att vi skall kunna lansera med marginal innan Black Friday. Vi har valt att gå "live" med en slimmad version för att inte riskera för mycket fel. Utökad funktionalitet kommer i senare faser. Till exempel fler leveransalternativ, elektroniska prisskyltar, user generated content från Bazaar Voice och bilder från kunders instagram, säger Magnus Petterson.

"Omni på riktigt"

Det är inte bara sajten som bytts ut utan många av systemen bakom, berättar Magnus. Bland annat ska hela företagets IT nu ligga i molnet, via Atea och Azure. Själva sajten ska vara framtagen med hjälp av byrån Grebban och den är byggd på Prismic CMS och Storm Commerce.

- Tack vare Storm så använder vi även butikernas lagersaldo som köpbara onlineprodukter, det vill säga omni på riktigt. Vi kör också från och med nu både Klarna och Adyen beroende på marknad, säger Magnus Petterson.

Sajten ska dock alltså utvecklas rejält framöver och många av de nya funktionerna får vänta till efter julen.

- De coola nya funktionerna spar vi till efter julhandeln för att inte riskera för mycket buggar, säger Magnus Petterson.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Komplett efter nedläggningarna: Lägger resurserna i Norge

Komplett efter nedläggningarna: Lägger resurserna i Norge

Slutade med Marketplace och lämnade Finland.

Annons
Annons
Erbjuder hemleverans på julafton - men bara i grannlandet

Erbjuder hemleverans på julafton - men bara i grannlandet

De svenska konsumenterna får nöja sig med den 23:e.

E-handelns kamp mot returerna och för miljön

E-handelns kamp mot returerna och för miljön

Onlineshopping förenklar ofta vår vardag, men påverkar miljön på flera sätt.

E-handlare förlorar miljoner i omsättning på dåliga priser

E-handlare förlorar miljoner i omsättning på dåliga priser

Över 70 procent av e-handlarna sägs göra fel.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Välgörenheten goes <nobr>e-handel</nobr> - Swish spiken i kistan för bössan

Välgörenheten goes e-handel - Swish spiken i kistan för bössan

Flera miljarder via nätet.

Jollyroom slår nytt rekord i lageryta

Jollyroom slår nytt rekord i lageryta

E-handelföretagets kraftiga tillväxt kräver löpande investeringar.

Män räddar decemberhandeln - shoppar i sista stund

Män räddar decemberhandeln - shoppar i sista stund

Litar på e-handeln.

Annons
Annons
Topprekrytering hos MQ - hon blir ny försäljningschef

Topprekrytering hos MQ - hon blir ny försäljningschef

"Kommer mycket väl till pass i denna förändringsresa".

Julhandeln har flyttat - supersvag ökning i december

Julhandeln har flyttat - supersvag ökning i december

Total utklassning.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler söker:

Client Development Manager

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

Polarn O. Pyret söker:

Head of E-commerce

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta