Annons

RoyalDesign slår upp portarna till ny supermodern sajt

RoyalDesign slår upp portarna till ny supermodern sajt

2018-10-12 15:30

11 miljoner för branschens Ferrari.

- Drygt 11 mille fattigare och ett gäng gråa hår men nu är vi live, säger Magnus Petterson till Ehandel.se på torsdagsmorgonen, efter att han under natten varit med och lanserat företagets nya sajt.

Nyligen kunde vi berätta om hur e-handlaren och butikskedjan RoyalDesign investerade tio miljoner kronor i en större omnikanalsatsning. Men den siffran kommer nu alltså att stiga när den nya sajten lanseras och fortsätter att utvecklas de kommande nio månaderna.

LÄS ÄVEN: RoyalDesign investerar tio miljoner i ny omnikanalsatsning

- Vi är ett e-handelsföretag och även om vi ska ha fysiska butiker på lägen där det främjar vår verksamhet så står de inte ens för 20 procent av omsättningen. Det är online som vi satsar och är starka, sade företagets vd Magnus Petterson i augusti.

Och att e-handeln är i fokus står klart när företaget igår slog upp sin nya sajt på RoyalDesign.se, som Magnus Pettersson försäkrar oss om kommer att vara “branschens Ferrari” om sex månader. Företaget har nämligen valt att lansera en “slimmad version” i detta första skede.

Annons
Annons
- Extremt tacksam över alla i projekt-teamet som slitit "hund" för att vi skall kunna lansera med marginal innan Black Friday. Vi har valt att gå "live" med en slimmad version för att inte riskera för mycket fel. Utökad funktionalitet kommer i senare faser. Till exempel fler leveransalternativ, elektroniska prisskyltar, user generated content från Bazaar Voice och bilder från kunders instagram, säger Magnus Petterson.

"Omni på riktigt"

Det är inte bara sajten som bytts ut utan många av systemen bakom, berättar Magnus. Bland annat ska hela företagets IT nu ligga i molnet, via Atea och Azure. Själva sajten ska vara framtagen med hjälp av byrån Grebban och den är byggd på Prismic CMS och Storm Commerce.

- Tack vare Storm så använder vi även butikernas lagersaldo som köpbara onlineprodukter, det vill säga omni på riktigt. Vi kör också från och med nu både Klarna och Adyen beroende på marknad, säger Magnus Petterson.

Sajten ska dock alltså utvecklas rejält framöver och många av de nya funktionerna får vänta till efter julen.

- De coola nya funktionerna spar vi till efter julhandeln för att inte riskera för mycket buggar, säger Magnus Petterson.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Kunderna vill inte ha AR eller Virtual Reality

Kunderna vill inte ha AR eller Virtual Reality

De vill först och främst ha en riktigt bra e-handel.

Annons
Annons
Oväntad julsuccé - tusentals doftgranar flög av lagerhyllan

Oväntad julsuccé - tusentals doftgranar flög av lagerhyllan

"Vi var inte förberedda på efterfrågan".

Miljardbolagets nya Click & Collect - 15 min till färdig order

Miljardbolagets nya Click & Collect - 15 min till färdig order

Uppdaterar företagets Pitstop-funktion.

NordicFeel lanserar ny sajt och grafisk profil

NordicFeel lanserar ny sajt och grafisk profil

Följer systerbutiken Eleven i att få en makeover.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

11 000 paket i timmen på PostNords nya terminal

Invigning: 11 000 paket i timmen på PostNords nya terminal

Yta på 17 000 kvadratmeter.

2
Ny <nobr>e-handel</nobr> når 20 miljoner på två år - tar in nytt kapital

Ny e-handel når 20 miljoner på två år - tar in nytt kapital

Räknar med ökning på 200 procent.

Väljer bort e-handel:

Väljer bort e-handel: "Kunderna vill ha fysiska butiker"

Öppnar sex nya varuhus nästa år.

1
Annons
Annons
Skincity satsar på paketskåp och <nobr>2-timmarsleverans</nobr>

Skincity satsar på paketskåp och 2-timmarsleverans

"Ett fint komplement".

<nobr>E-handlarna</nobr> laddar inför årets julleveranser

Helgläsning: E-handlarna laddar inför årets julleveranser

"Planering, planering, planering. Fokus på planering ner i detalj".

1
Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator

Emakina DBG söker:

Business Unit Director E-commerce


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta